Campanie electorală curată în Valea Jiului

panou electoral2După prima săptămână de campanie electorală în Valea Jiului, se pare că noile prevederi legislative privind derularea campaniilor electorale reușesc să impună o conduită majorității competitorilor electorali. Comparativ cu anii electorali precedenți, în lipsa bannerelor de pe stâlpi și a mashurilor de pe clădiri, în lipsa ”tapetului” de afișe lipite peste tot, dar mai ales, în lipsa atacurilor reciproce cu limbaj suburban, campania electorală pentru alegerile locale din 2016 aduce, cel puțin în Valea Jiului un semnificativ salt spre civilizația europeană în materie.

În general, peste tot în Valea Jiului afișajul electoral se derulează firesc, prin amplasarea echilibrată a afișelor competitorilor politici pe panourile special amenajate de autoritățile publice locale. Interesant este că, în comparație cu alți ani electorali, acum pare să fie loc cu adevărat pentru toată lumea pe panourile oficiale de afișaj. Mai mult, spre exemplu la Uricani, afișierele amplasate de autoritățile locale sunt mai mult goale. Asta poate și pentru că ”bătălia” electorală aduce în cursă aici mult mai puțini candidați față de alegerile anterioare. Cu toate acestea, primarul Dănuț Buhăescu spune că a dispus suplimentarea numărului de panouri electorale din acest oraș, cât și a dimenisunii acestora. Cum se vede însă și în imaginea alăturată, locurile de afișaj electoral de la Uricani sunt mai mult goale. Surprinzător este însă faptul că, în ciuda acestei realități, se pare că există competitori politici care reclamă tocmai lipsa locurilor de afișaj în orașul Uricani. Desigur, o astfel de atitudine nu poate fi decât una haioasă, ca să nu spunem de prost gust.

În altă ordine de idei, în mai multe localități din Valea Jiului au început să apară afișe electorale în vitrinele magazinelor din diverse zone ale localităților. Și în acest sens, prevederile noilor reglementări legislative sunt foarte clar determinate. Spre exemplu, la Vulcan, candidatul de primar al PSD, Gheorghe Ile, spune că a însoțit personal echipa de campanie pentru a se asigura că, acolo unde proprietarii de spații acceptă amplasarea de afișe electorale ale acestei formațiuni politice, este încheiat și acordul scris în acest sens, prevăzut de lege.

Chiar și în presa scrisă, la radio și televiziune, sau chiar în mediul online (în cazul publicațiilor de calitate), campania electorală se duce pe un ton civilizat, constructiv. Singurele derapaje par să se manifeste, departe însă de discursurile radicale și virulente din anii anteriori, pe rețelele de socializare, unde candidații încă mai spală ”rufele murdare” ale scenei politice locale.

Rămâne acum de văzut dacă, în următoarele săptămâni electorale, curățenia campaniei politice pentru alegerile locale se va menține la același nivel de civilizație. Monitorizăm și… consemnăm.