Din rețetele bunicii Nuța / Să învățăm copiii să mănânce corect!

bunicaVacanța de vară a trecut iar copiii s-au întoars la școală! Întrucât obiceiurile lor alimentare se formează într-o mare măsură în perioada vârstei școlare, alcătuirea unui plan nutrițional echilibrat constituie o premisă de bază atât pentru dezvoltarea lor fizică, cât și cea psihică.

În această direcție, vă propun să vorbim în rubric din această săptămână despre alimentația sănătoasă a copiilor. Pentru acest lcru, am apelat la sfaturile nutriționiștilor de la EuroDiet România. Am aflat astfel că, atunci cnd vine vorba despre copii, alimentația acestora trebuie să le acopere nevoile de proteine, lipide, fibre naturale și carbohidrați, dar în același timp, nu trebuie să neglijeze vitaminele, mineralele și micronutrienții.

Cum putem să facem acest proces de învățare a modului de nutriție mai plăcut și mai creativ, fără să-i creăm copilului stres și silă pentru mâncare?

Iată câteva posibile răspunsuri:

Micul dejun: Cea mai importantă masă a zilei!

 Micul dejun este cel mai important obicei alimentar pe care trebuie să îl dobândească un copil astfel încât să-l urmeze de-a lungul anilor. După ce au trecut 8 până la 12 ore fără hrană datorită somnului, este important să fie înlocuite rezervele de energie. Studiile au arătat faptul că acei copii care nu mănâncă micul dejun prezintă putere scăzută de concentrare și urmărire și de multe ori sunt obosiți și lipsiți de vlagă. Dimpotrivă, copiii care servesc un mic dejun complet au un randament școlar și de învățare ridicat și, în același timp, sunt în medie cu 3 kg mai slabi. Așa că, treziți-vă cu 10 minute mai devreme și permiteți copilului să aibă o contribuție activă la alegerea și la procesul de pregătire a mesei, așa încât, în joacă, veți putea crea un mic dejun sănătos.

Câteva sugesti: lapte cu cereale, fructe, suc, ou, toast, pâine cu unt și miere, batoane de cereal. Acestea vor da viață și energie începutului de zi!

Gustarea, masa la școală și războiul cu bufetul școlii!

Multor părinți li s-a întâmplat cel puțin o dată să găsească în ghiozdan gustarea și prânzul neatinse. Este vorba despre o problemă obișnuită cu care se confruntă mulți părinți. Copiii sunt tentați de mâncarea prietenilor și a colegilor lor, de mâncarea de la bufetul școlii, dar și de eventualele brutării, cofetării și chioșcuri din apropiere.

Întrucât gustarea și masa de prânz sunt la fel de importante ca și micul dejun și nu trebuie neglijate, tehnica abordării acestei probleme este importantă. Permițând copilului să își programeze împreună cu noi mesele de la școală și combinând alimente sănătoase cu o varietate de gusturi inclusiv la mesele din timpul săptămânii, creștem șansele de a nu mai căuta plăcinta de la bufet.

Dulciurile și ”plimbările” ocazionale la bufet nu trebuie, în niciun caz, să fie considerate interzise, întrucât imediat această procedură se va transforma în ceva ce trebuie ascuns, iar rezultatul va fi, în final, că nu știm că mănâncă copilul nostru de-a lungul zilei. De preferat este să preparați dulciuri de casă, cum ar fi, de exemplu, batoane de cereale din alune și nuci, susan și miere, puneți la masă fructe trase în puțină ciocolată neagră și după ce v-ați informat cu privire la calitatea alimentelor de la bufet, cumpărați de acolo, de 1-2 ori pe lună, prânzul sau gustarea copilului, așa încât să nu aibă un sentiment de inferioritate sau să considere o interdicție consumul de acolo.

A sosit momentul, deci, să ne punem imaginația la lucru și să prezentăm micul dejun și gustarea copilului nostru în cel mai plăcut și original mod. Printre altele, putem și noi să învățăm să mâncăm mai multe mese pe zi!

Un an școlar cu poftă bună! La masă, dar și la învățătură !

BUNICA