Din rețetele bunicii Nuța / Sfaturi culinare de… toamnă

bunicaToamna, organismul cere mai multă grasime, iar noi, în mod inconștient, avem tendința de a de a-i oferi ceea ce își dorește. Vremea rece, bunătățurile pe care le-am pregătit pentru iarnă, mirosurile toamnei, ne îmbie să mâncăm mai mult decât avem nevoie, lucru ce dăunează nu numai siluetei ci și sănătății.

Pentru ca iarna să nu ne prindă nepregătiți,acum este perioada cea mai propice pentru a ne fortifica orga-nismul. Consumul de spanac, urzici, ceapă verde, ridichi, salată sau broccoli aduc organismului necesarul de vitamine și minerale, în special de fier. Dacă legumele verzi le asezonăm cu diverse nuci, alune sau semințe, beneficial pentru organism este dublu.Nu trebuie să uităm castanele, dovleacul și sfecla roșie.

Fiecare dintre aceste vedete ale toamnei își aduc contribuția la sănătatea noastră. Pentru a profita din plin de cât mai multe vitamine, cel mai ușor este să preparăm salate, salate în care să ne lăsăm imaginația să zburde, salate în care să combinăm texturi și arome și vă asigur că nu veți fi dezamăgiți.

Pentru o porție de sănătate ai nevoie de o mână de frunze de spanac tinere, câteva roșii cherry, două ridichi tăiate felii, o legătură de ceapă verde, o mână de cuburi de telemea e vacă, un cățel de usturoi, sare, suc de lămâie, ulei de măsline și curtoane de pâine prăjită. La această salată, îmi place să adaug de cele mai multe ori, câțiva sâmburi de nucă zdrobiți sau ulei de dovleac.

Indiferent de combinațile de salată pe care le doriți, fie că folosiți pe lângă legume și verdețuri, piept de pui sau pește, nu uitați să adăugați semințe, alone, migdale sau ce alceva vă trece prin minte. Gustul este deosebit, iar salata capătă o textură untoasă, care înlocuiește cu succes nevoia de grăsime pe care o simțim atunci când vremea rece ne dă târcoale.

O salată delicioasă se poate obține dintro felie de dovleac copt tăiat cubulețe, o mână de rucola și una de nuci, peste care se toarnă un dressing din oțet, miere, sare și ulei de măsline. Pentru cei mai flămânzi, această salată poate sta foarte bine lângă o bucată de carne de pui sau chiar porc, preparată la grătar.

Poftă bună la salate și multă imaginație să aveți!

BUNICA