Draconul Dacic, brandul de țară propus de liberalul Dan Marinescu

Discuțiile pe tema brandului de țară cu care România ar trebui să se promoveze pe piața internațională de turism aduc în atenție o propunere interesantă venită din partea tânărului politician liberal din Valea Jiului, Dan Marinescu.

Acesta este de părere că nu ”frunza” Elenei Udrea și cu atât mai puțin ”oaia” lui Mircea Titus Dobre pot reprezenta punctul principal de atracție al brandului de țară al României. Marinescu propune ca soluție Draconul dacic, unul dintre simbolurile proeminente ale dacilor liberi, drept simbol generator al uni brand de țară autentic.

Desemnat anul trecut de conducerea județeană a PNL Hunedoara în caliatate de președinte al Comisiei pentru Politici Externe a PNL, Dan Marinescu a ținut să-și exprime opinia și în ceea ce privește propunerea făcută de ministrul Agriculturii Petru Daea și preluată de ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, de a construi un nou brand turistic de țară al României în jurul Mioriței. “În calitatea mea de președinte al Comisiei pentru Politici externe din PNL, mă simt obligat să dau o replică aberațiilor ministrului turismului, Mircea Titus Dobre cât și ale ministrului agriculturii PetreDaea din actualul Cabinet Grindeanu pe marginea acestui subiect important pentru țara noastră. Eu cred că nu este normal ca oaia, un animal umil și de sacrificiu, să devină simbolul de țară al României. Explicațiile ministrului Turismului, cum că și Spania are ca simbol taurul sau că Franța are ca simbol cocoșul, nu pot fi comparate cu propunerea lansată de aceștia, fie și din simplul motiv că că taurul ori cocoșul galic sunt, până la urmă, simboluri care exprimă puterea și îndârjirea, nicidecum supunerea, neputința, sacrificarea, care definesc oaia. Eu cred că imaginea poporului român nu trebuie să fie una de sacrificiu, asa cum desigur vor unii să pară, așa cum nu cred nici că imaginea unui popor umil nu cred că ne reprezintă” spune Dan Marinescu.

Liderul liberal din Valea Jiului Dan Marinescu apreciază că mult mai potrivit ar fi un brand turistic de țară al României construit în jurul Draconului dacic, un simbol al curajului și virtuții. ”Dacă vrem să construim un brand de țară autentic, în jurul valorilor istorice și naționale ale acestui popor, atunci eu propun să avem în vedere Draconul dacic (lupul dacic cum îl mai denumesc unii) învelit în tricolor. Acesta este un simbol puternic și legendar, un simbol al curajului și al hotărârii care ne reprezintă încă de pe vremea strămoșilor daci, care foloseau acest simbol drept stindard de luptă”, spune Dan Marinescu.

În argumentarea propunerii sale, Dan Marinescu arată că Draconul dacic este folosit și acum ca stindard în anumite unități militare iar una dintre cele mai apreciate firme de  software din lume, Bitdefender, are ca simbol care-l definește draconul dacic, pe care l-a făcut deja cunoscut și apreciat pentru cei peste un miliard de utilizatori ai acestui produs informatic. De asemenea, explică Marinescu, Draconul dacic este un simbol care poate fi admirat și acum pe Columna lui Traian din Roma, pe monezile romane ale Daciei și pe Arcul lui Galerius din Salonic. ”Toate acestea cred că recomandă pe deplin Draconul dacic drept simbol al României turistice, un simbol în mod evident mult mai atractiv și evident mult mai demn de aprecierile oamenilor din întreaga lume decât umila oaie”, a mai precizat Dan Marinescu.