Sfatul Eurodiet: Să învățăm copiii să mănânce corect!

Vacanța de vară a trecut iar copiii se întorc la școală! Întrucât obiceiurile lor alimentare se formează într-o mare măsură în perioada vârstei școlare, alcătuirea unui plan nutrițional echilibrat constituie o premisă de bază atât pentru dezvoltarea lor fizică, cât și cea psihică. Alimentația va trebui să le acopere nevoile de proteine, lipide, fibre naturale și carbohidrați, și în același timp, nu trebuie să neglijeze vitaminele, mineralele și micronutrienții.
Cum putem să facem acest proces de învățare a modului de nutriție mai plăcut și mai creativ, fără să-i creăm copilului stres și silă pentru mâncare?

Micul dejun: Cea mai importantă masă a zilei!

Micul dejun este cel mai important obicei alimentar pe care trebuie să îl dobândească un copil astfel încât să-l urmeze de-a lungul anilor. După ce au trecut 8 până la 12 ore fără hrană datorită somnului, este important să fie înlocuite rezervele de energie. Studiile au arătat faptul că acei copii care nu mănâncă micul dejun prezintă putere scăzută de concentrare și urmărire și de multe ori sunt obosiți și lipsiți de vlagă. Dimpotrivă, copiii care servesc un mic dejun complet au un randament școlar și de învățare ridicat și, în același timp, sunt în medie cu 3 kg mai slabi.

Gustarea, masa la școală și războiul cu bufetul școlii!

Copiii sunt tentați de mâncarea prietenilor și a colegilor lor, de mâncarea de la bufetul școlii, dar și de eventualele brutării, cofetării și chioșcuri din apropiere. Întrucât gustarea și masa de prânz sunt la fel de importante ca și micul dejun și nu trebuie neglijate, tehnica abordării acestei probleme este importantă. Dulciurile și ”plimbările” ocazionale la bufet nu trebuie, în niciun caz, să fie considerate interzise, întrucât imediat această procedură se va transforma în ceva ce trebuie ascuns, iar rezultatul va fi, în final, că nu știm că mănâncă copilul nostru de-a lungul zilei. De preferat este să preparați dulciuri de casă, cum ar fi, de exemplu, batoane de cereale din alune și nuci, susan și miere, puneți la masă fructe trase în puțină ciocolată neagră și după ce v-ați informat cu privire la calitatea alimentelor de la bufet, cumpărați de acolo, de 1-2 ori pe lună, prânzul sau gustarea copilului, așa încât să nu aibă un sentiment de inferioritate sau să considere o interdicție consumul de acolo.

A sosit momentul, deci, să ne punem imaginația la lucru și să prezentăm micul dejun și gustarea copilului nostru în cel mai plăcut și original mod. Un an școlar cu bine!

Echipa Eurodiet România.