Dascăli și elevi hunedoreni într-un proiect educațional internațional

În 27.10.2017, a avut loc, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, evenimentul de multiplicare, din cadrul proiectului Erasmus+, cu titlul „WE PLAY – WE LEARN – WE TEACH”, organizat de Asociaţia Euroeduas Petroşani reprezentat de Mihaela Tetileanu, coordonator de proiect.

Parteneri în acest proiect sunt Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara, Centro Provinciale Istruzione Adulti Taranto – Italy, Nihal Akcura Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Manisa – Turkey, Stowarzyszenie Pozytywnych Zmian – Poland, Ekpedeftiria Vassiliadi Thessaloniki – Greece, Agrupamento de Escolas de Penacova – Portugal, Ies Hiponova Montefrío – Spain.

La acest eveniment au participat reprezentanţi din Italia, Turcia, Polonia, Grecia, Spania şi Portugalia, participanţi care au reprezentat alte instituţii decât cele partenere, precum şi cadre didactice de la alte unităţi de învăţământ din judeţul Hunedoara, cărora li s-a prezentat activitatea desfăşurată în proiect până la evenimentul de multiplicare, precum şi Kitul cu jocuri didactice elaborat în cadrul proiectului.

Evenimentul a fost deschis de către inspectorul şcolar general prof. dr. Maria Ştefănie, care a prezentat activitatea inspectoratului şcolar, respectiv activitatea inspectoratului şcolar ca parteneri de proiect, precum şi câteva repere geografice şi istorice ale zonei. Tot din partea inspectoratului şcolar au mai participat prof. dr. Lavinia Ilina, inspector şcolar general adjunct, prof. dr. Manolea Mihaela, inspector şcolar şi Claudia Păun, inspector şcolar în calitate de membri în echipa de implementare a proiectului.

Pentru a exemplifica câteva jocuri didactice, care se regăsesc în Kitul cu jocuri didactice, au fost prezenţi la eveniment elevi de la Colegiul Tehnic „Transilvania” Deva, Colegiul Naţional Sportiv „Cetate” Deva şi de la Clubul Elevilor Petroşani. Ei au prezentat jocuri tradiţionale precum „Nu te supăra frate”, „Am piedut o batistuţă”, „Ţară, ţară vrem ostaşi” care au fost transformate în jocuri care pot fi utilizate la clasă la discipline precum fizica, limba engleză şi istorie.

Folosind Kitul ca manual de învăţare, ca rezultat intelectual al proiectului, cu jocuri la diferite discipline curriculare, pentru atractivitate, chiar şi elevii cu abilităţi scăzute de a asimila discipline exacte, cum ar fi matematica, ştiinţele şi literatura, vor deveni mai deschişi pentru a învăţa aceste discipline şi vor folosi jocurile ca instrumente de învăţare specifice.

Organizatorii apreciază că evenimentul a fost unul reuşit, oaspeţii din străinătate fiind încântaţi de activitatea desfăşurată la inspectoratul şcolar, precum şi de o vizită la Cetatea Devei, considerată una dintre cele mai importante fortificaţii medivale din Transilvania.