Sfatul Eurodiet / Despre alimentația corectă în postul mare

Deseori evităm să ținem post deoarece asociem postul cu creșterea în greutate. Lucrurile, însă, nu stau tocmai așa! Prin alegeri corecte în perioada postului putem reuși diminuarea greutății, îmbunătățirea profilului lipidic, îmbunătățirea capacității antioxidante a organismului nostru și îmbunătățirea nivelului de zahăr.

Potrivit nutriționiștilor de la Eurodiet, administrarea crescută a fibrelor și proteinelor contribuie semnificativ la controlul greutății corporale. Legumele, fructele, cerealele neprelucrate și produsele lor derivate (grâu integral, secară, ovăz, orz, hrișcă, quinoa, pâine din făină integrală, bulgur) au un indice glicemic scăzut și dau senzația de saturație. De asemenea, asigurarea proteinelor necesare pe durata postului ajută la menținerea masei musculare, contribuind la controlul greutății. Fructele de mare, leguminoasele (fasole, linte, năut), fructele cu coajă lemnoasă, soia și produsele ei (tofu) constituie surse bune de proteine, iar asocierea dintre leguminoase și cereale asigură proteine cu înaltă valoare biologică, similară cu cea a cărnii.

Dacă nu se acordă importanța necesară alegerii corecte a alimentelor de post și asocierii loc corecte, se poate observa creșterea greutății și asigurarea insuficientă a elementelor nutritive necesare, cum ar fi proteinele. Evitarea consumului de alimente cu nivel caloric ridicat și indice glicemic ridicat, cum ar fi halvaua, pasta de susan, covrigeii de post și alimentele prăjite și acordarea atenției la cantități, precum și la modul de preparare, ne vor ajuta să avem beneficiu maxim din alimentația de post.

Post binecuvântat!