Soluții pentru stoparea plecării tinerilor din țară și integrarea acestora pe piața muncii din România

România este pe locul al treilea, în regiune, după dificultatea de a găsi forță calificată de muncă. În consecință, pentru anul școlar 2017-2018 au fost adoptate o serie de măsuri care au venit în sprijinul procesului educațional, din dorința adaptării la o piață de muncă în schimbare. Potrivit deputatului hunedorean Natalia Intotero, ministrul Românilor de Pretutindeni, în acest sens au fost înființate 106 clase de învăţământ dual, fiind introduse disciplinele ”educație tehnologică” și ”educație economică” în noile programe școlare.

”Măsurile în această direcție continuă. Astfel, săptămâna trecută, Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene și președintele ANOFM, Cristiana Barbu au semnat 3 proiecte cu finanțare europeană în valoare totală de 9,7 milioane de euro pentru integrarea tinerilor șomeri pe piața muncii din România. Două dintre proiecte vizează schemele naționale de ucenicie și stagii și oferă sprijin financiar nerambursabil angajatorilor care organizează programe de ucenicie la locul de muncă și/sau stagii pentru absolvenții de învățământ superior. Cel de-a treilea proiect, cu o valoare de 460.000 euro, vizează activarea tinerilor NEETs (Not in Education, Employment or Training). Concret, prin acordarea unei prime de activare, se urmărește stimularea angajărilor în rândul tinerilor”, explică ministrul Natalia Intotero.

Astfel, un tânăr domiciliat/cu reședința într-una din regiunile Centru, Sud –Est și Sud Muntenia, înregistrat la AJOFM și care se angajează pentru o perioadă mai lungă de 3 luni, după data înregistrării sale la AJOFM,  beneficiază de 500 lei net – prima de activare.

Deputatul hunedorean arată că și în județul Hunedoara s-au făcut pași în privința corelării între școlile profesionale și cererea agenților economici. ”Învățământul profesional și tehnic hunedorean, funcționează pe trei paliere, respectiv: învățământul tehnologic liceal, învățământul profesional (învățământul profesional și învățământul dual) și învățământul postliceal, cu un total de 21 de licee cu profil tehnologic, în care învață o meserie 10.245 elevi și sunt acoperite 17 domenii de pregătire de bază din cele 18 existente în nomenclatorul calificărilor profesionale, pentru nu mai puțin de 60 calificări profesionale”, a mai precizat Natalia Intotero.