Control al ministrului Transporturilor pe șantierele autostrăzii Deva-Lugoj

Ministrul Transporturilor Lucian Șova a inspectat, marți, 17 aprilie șantierele autostrăzii Lugoj-Deva, împreună cu reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), ai Poliției Rutiere și ai Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), precum și cu prefecții și președinții Consiliilor Județene Timiș și Hunedoara.

Constatările ministrului Transprturilor au fost că pe lotul 3 al autostrăzii (21 km) există o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. În timpul vizitei, s-a constatat că pe acest șantier lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Într-un comunicat al MTR se arată însă că mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul Lucian Șova a plecat de pe șantier. Stadiul fizic și financiar al acestui tronson este de 82%.

O altă constatare a fost aceea că pe lotul 3 au apărut o serie de probleme din cauza lucrărilor neconforme și a mobilizării slabe a antreprenorului cu care reprezentanți ai MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții pentru remediere. Asocierea a primit până acum penalizări de 1,5 milioane euro.

În schimb, echipa de control condusă de ministrul Transporturilor a constat că pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (22 km) firmele asociate sunt foarte bine mobilizate: 700 de oameni pe șantier și 300 de utilaje. Se lucrează în ritm susținut, iar stadiul fizic de execuție este 76%. Mai sunt necesare lucrări precum cele de la nodul Șoimuș – lucrări de infrastructură, suprastructură și rampe pasaj – și de finalizat elemente de siguranță a circulației.

Pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva lucrează asocierea de firme Teloxim, Comsa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes, iar pe lotul 4 firmele S.C. Tehnostrade S.R.L. și S.C. Spedition Umb S.R.L.

În urma rapoartelor pe care le vor face instituțiile de control, ministrul Transporturilor Lucian Șova va dispune conducerii companiei să ia măsuri în consecință.