Lucrări de modernizare pe drumul spre Dâlja Mare

Una dintre cele mai importante investiții publice în infrastrcutura rutieră din municipiul Petroșani, aflată în fază de derulare, este cea care vizează modernizarea drumului comunal 66A Petroșani-Dâlja Mică-Dâlja Mare.

Drumul care asigură legătura de acces a locuitorilor din cele două sate componente Petroșaniului, în lungime de peste 5 kilometri, a intrat anul acesta în modernizare, după ce Primăria municipiului Petroșani a aceesat, în acest scop, fonduri gvernamentale, prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL). Pentru execuția acestui proiect, antreprenorul lucrării (SC Zona D Petroșani) are la dispoziție 4.758.999 lei contractul vizând proiectarea și execuția efectivă a celor peste 5 km de drum comunal.

Zilele acestea, priamrul municipiului Petroșani a fost prezent din nou, în inspecție, pe șantierul de la Dâlja, unde sunt deja executate lucrări specifice în cadrul acestui proiect de infrastructură. “Am fost în teren la lucrările de modernizare a drumului care face legătura între Dâlja Mare și Dâlja Mică. Constructorul lucrează la poduri, podețe și la regularizarea pâraielor, iar după ce aceste lucrări vor fi finalizate se va turna și covorul asfaltic. Lucrarea este finanțată prin Programul Național de Dezvoltare Locală”, a declarat primarul Petroşaniului, Tiberiu Iacob – Ridzi.

Lucrările aferente acestui obiectiv  constau în amenajarea structurii rutiere cu strat de balast, strat de piatră spartă și strat de uzură. De asemenea, conform datelor tehnice este necesară și stabilizarea fundației drumului printr-un blocaj de piatră brută așternut pe strat de balast. Proiectul de execuție prevede și amenajarea de podețe prin decolmatarea și repararea podețelor existente, dar și execuția unora noi, amenajarea elementelor de scurgere a apelor prin execuția sanțurilor aferente drumului, execuția rigolelor carosabile pentru continuitatea șanțurilor în dreptul drumurilor laterale, montarea podețelor pentru continuitatea șanțurilor în dreptul accesului la proprietăți, turnarea de covor de asfalt pe toată lungimea drumului, precum și amenajarea drumurilor laterale pe 15 m lungime cu aceeași structură rutieră ca a drumului principal, consolidări pentru protejarea corpului drumului în zona dinspre albie prin montarea de gabioane, semnalizare rutieră prin executarea marcajelor longitudinale și transversale și prin montarea de indicatoare rutiere.