Consiliul județean a mai făcut un pas înainte în procedurile privind modernizarea drumurilor din Culoarul de trafic Mureș Nord

Home Administrație Consiliul județean a mai făcut un pas înainte în procedurile privind modernizarea drumurilor din Culoarul de trafic Mureș Nord
Consiliul județean a mai făcut un pas înainte în procedurile privind modernizarea drumurilor din Culoarul de trafic Mureș Nord

Cinci drumuri județene, cu o lungime de 65,849 km urmează să fie modernizați în cadrul unui program de investiții demarat de Consiliul județean Hunedoara. Acestea fac parte din obiectivul intitulat ”Modernizare – Culoar Trafic Mureş Nord: DN7 (Gelmar) – Geoagiu Băi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău – Şoimuş – Brănişca – DN7 (Ilia)”, pentru care autoritățile județene au la dispoziție 161.742.850 lei

În cursul zilei de miercuri, 22 mai 2019, în Sala Mică a Consiliului Județean Hunedoara, a fost semnat contractul pentru execuția documentației de proiectare pentru acest obiectiv, etapă în care va fi elaborat proiectul tehnic, detaliile de execuție, documentațiile tehnice în vederea obținerii autorizației de construire, verificarea tehnică a proiectului și asistența tehnică pe perioada execuției. Valoarea acestui contract este de 1.111.100 lei fără TVA, iar durata de elaborare, verificare și predare a documentațiilor tehnice este de 90 de zile.

Președintele Consiliului județean Hunedoara, Mircea Flaviu Bobora spune că acesta este cel de-al treilea contract semnat pentru acest obiectiv după cele de servicii de informare și publicitate semnat în iulie 2018, în valoare de 73.870 lei fără TVA și cel pentru servicii de consultanță pentru managementul investiției, elaborarea documentației de atribuire și aplicarea procedurilor de atribuire, semnat în februarie 2019, în valoare de 608.280 lei fără TVA.

Contractul de finanțare pentru proiectul de modernizare a Culoarului Trafic Mureș Nord a fost semnat în data de 28 noiembrie 2017. În cadrul proiectului vor fi modernizate 5 drumuri județene, după cum urmează:

  • DJ 706 A: Ilia – Sârbi – Brănișca – Păuliș Lunca – Băița – Ormindea – Vălișoara – DN 76 (km 0+000 – 19+700);
  • DJ 761: Șoimus – Bârsău – Certeju de Sus – Săcărâmb – Geoagiu Băi (km 0+000 – 6+050);
  • DJ 107 A: Limita județ Alba – Homorod – Geoagiu – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău –Bârsău (km 29+925 – 64+445);
  • DJ 705: DN 7 – Geoagiu – Balșa – Almașu Mic de Munte – limită județ Alba (km.0+000 – 8+800);
  • DJ 705 H: DJ 705 (KM 8+800) – Geoagiu Băi (0+000- 2+655).

”Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne, cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene, stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale, modernizarea şi reabilitarea reţelei de drumuri judeţene  care asigură conctivitatea directă sau indirectă cu reţeaua TEN-T”, a declarat Mircea Flaviu Bobora, președinte CJH.

Finanțarea acestui proiect este asigurată prin Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020 – prioritatea de investiții 6.1 „Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale. Proiectul va fi implementat pe parcursul a 56 de luni.