La Vulcan, anul școlar a debutat nu doar cu o festivitate, ci și cu o necesară dezbatere pe teme educaționale

Home Educație La Vulcan, anul școlar a debutat nu doar cu o festivitate, ci și cu o necesară dezbatere pe teme educaționale
La Vulcan, anul școlar a debutat nu doar cu o festivitate, ci și cu o necesară dezbatere pe teme educaționale

După ce s-au reîntâlnit cu colegii și profesorii la unitățile de învățământ în care sunt înscriși, elevii și profesorii de la toate școlile din Vulcan au venit, la ceas de amiază, în fața sediului Primăriei municipiului Vulcan, acolo unde a fost programată deschiderea festivă a noului an școlar. Aici au fost întâmpinați de primarul Gheorghe Ile, viceprimarul Cristian Merișanu, de membri ai aparatului administrației locale, consilieri locali, directori ai unităților de învățământ și responsabili ai instituțiilor de ordine publică, dar și de oaspeți invitați la acest moment special. În rândul acestora s-au aflat Tiberiu Fabius Kiszely – prefectul județului Hunedoara, Cristian Resmeriță – senator de Valea Jiului, Maria Ștefănie – inspector școilar general al ISJ Hunedoara, Lavinia Ilina – inspector școlar general adjunct al ISJ Hunedoara.

Discursurile rostite de invitați, au generat impulsuri motivaționale pentru elevi și profesori, învățători și educatori deopotrivă. S-a vorbit despre implicarea coerentă, vizionară și substanțială a Primăriei și Consiliului Local în susținerea procesului de educație și formare a elevilor. În mod deosebit Inspectorul General al ISJ Hunedoara, Maria Ștefănie, a mulțumit primarului municipiului Vulcan, Gheorghe ILE, pentru toată implicarea în relația dintre administrație și învățământ.

”Avem o singură direcție de urmat, ca societate: evoluția prin educație, cunoaștere și performanță.
Dragi elevi, fiți pregătiți pentru a primi de la dascălii voștri tot ceea ce au pregătit pentru voi.
Dragi dascăli, fiți îndelung răbdători cu cei ce vor răspunde prezent la orele de clasă, exigenți și tot timpul gata să ridicați ștacheta valorilor pentru discipolii domniilor-voastre. Dragi părinți, vegheați ca tot ceea ce doriți să reușească vlăstarele voastre, să se bucure de cel mai bun cadru familial necesar creșterii, dezvoltării și integrării educaționale, civice și profesionale. Noi, cei ce ce asumăm asigurarea condițiilor optime pentru educație, vom rămâne alături de întregul sistem de învățământ, cu tot ceea ce depinde de noi, pentru un proces educațional optim. Tuturor rezultate cât mai bune în noul an școlar”, a spus Gheorghe Ile, primarul municipiului Vulcan.

Festivitatea de deschidere a noului an școlar de la Vulcan a fost urmată și de o importantă dezbatere publică organizată de Instituția Prefectului județului Hunedoara în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara și Primăria Municipiului Vulcan. Dezbaterea, având ca subiect analiza unei Strategii privind dezvoltarea învăţământului profesional şi dual în Valea Jiului, i-a adus față în față de reprezentanții unităților de învățământ profesional din Valea Jiului și pe cei ai mediului local de afaceri.

”Această dezbatere se doreşte a fi o acţiune care să contribuie la dezvoltarea învăţământului profesional şi dual din zona Văii Jiului şi să eficientizeze comunicarea între beneficiarii şi ofertanţii de servicii educaţionale din domeniul învăţământului profesional şi dual precum şi creşterea inserţiei socio-profesionale a absolvenţilor”, a declarat Tiberiu Fabius Kiszely, prefectul județului Hunedoara. 

Au fost prezenți la dezbatere Maria Ştefănie – inspector Şcolar General, directorii unităţilor şcolare, primarii Gheorghe Ile (primarul municipiului Vulcan), Lucian Resmeriță (primarul municipiului Lupeni), Dănuț Buhăescu (primarul orașului Uricani), consilieri locali și județeni și reprezentanţi ai agenţilor economici din zona Văii Jiului. Împreună, aceștia au analizat oportunitățile pe care le presupune legislația actuală pentru cei care aleg să urmeze cursurile învățământului dual și profesional, oferta de școlarizare în acest domeniu a liceelor tehnologice din regiunea Văii Jiului și corespondența pe care absolvenții acestui tip de școlarizare o au pe piața muncii.