6 ani de la primul apel 112 în județul Hunedoara, prin Centrul Județean pentru Managementul Situațiilor de Urgență

Centrul Județean pentru Managementul Situațiilor de Urgență (CJMSU) Hunedoara a primit pe data de 18 ianuarie 2014, primul apel la numărul unic 112. De atunci, centrul a funcționat fără încetare, la nivelul dispecerilor fiind gestionate 615.650 apeluri de urgență.

În cadrul CJMSU Hunedoara, la dispeceratul integrat răspund solicitărilor cetățenilor reprezentanții Serviciului de Ambulanță al Județului (SAJ) Hunedoara, ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU), ai Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), ai Inspectoratului Județean de Jandarmi (IJJ) și ai Serviciului Public SALVAMONT Hunedoara.

Potrivit statisticii, în 2019, la nivelul CJMSU Hunedoara au fost înregistrate 195.153 de apeluri, dintre care 93.674 apeluri au fost catalogate apeluri NON-URGENTE. Din totalul apelurilor de urgență înregistrate, 53,88% s-au adresat SAJ Hunedoara, 21,23% – ISU Hunedoara, SMURD, 19,84% – IPJ Hunedoara, IJJ Hunedoara – 4,45% SALVAMONT – 0,6%.

Astfel, față de anul 2014, numărul apelurilor NON-URGENTE înregistrate a scăzut de la 191.575 (65,67%) apeluri la 93.674 apeluri (48%).

112 este numărul unic pentru apeluri de urgență disponibil gratuit, ce poate fi apelat din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă. Cetățenii aflați în situații de urgență pot suna la 112, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru a solicita asistența serviciilor specializate de intervenție care răspund la dispeceratul integrat al CJMSU Hunedoara.

În același timp, reprezentanții CJMSU Hunedoara reamintesc cetățenilor faptul că apelurile non-urgente provoacă întârzieri în acordarea de ajutor persoanelor care se află în situaţii de urgenţă, acest lucru putând avea consecinţe fatale.