Aproape 140 de milioane de lei a cheltuit Consiliul județean Hunedoara pentru întreținerea, repararea și modernizarea unor drumuri județene

Printre cele mai importante investiții derulate de Consiliul județean Hunedoara în ultimii 4 ani se înscriu cele care au vizat întreținerea, repararea și modernizarea unor drumuri județene. Numai de la bugetul instituției, în perioada 2016-2020 au fost alocați, în acest scop, 130.958.555 lei, cu mai bine de 100% mai mult decât administrația precedentă, care alocase 63.146.900 lei pentru acest tip de lucrări.

Potrivit raportului de activitate prezentat de Mircea Flaviu Bobora – președintele CJH și Costel Avram – administrator public al județului, în ultimii 4 ani au fost efectuate lucrări de reparații, întreținere și modernizări ale unor sectoare de drumuri județene însumând 178,17 km. Adică de peste 2 ori mai mult decât cei 85,92 km realizați în perioada 2012-2016.

Potrivit cifrelor prezentate de conducerea CJH, în 2017-2018 au fost realizate lucrări pe 51,35 km, respectiv covoare bituminoase, îmbrăcăminți bituminoase ușoare și reparații pe următoarele drumuri județene:

  • Modernizare DJ 763B: (Valișoara) – Dealu Mare – DN 76 (Podele);
  • Modernizare DJ 687M: DJ 687D – Cinciș Cerna – DJ 687A;
  • Modernizare DJ 687K: DN66 (Bretea Strei) – Silvașu de Joș – Silvașu de Suș Mănăștirea Prislop, km 5+100 – km 12+275;
  • Modernizare DJ 706B: Luncoiu de Joș – Stejarel – Luncșoara – Dumești – Sârbi (DJ 706);
  • Modernizare: 707G: DN 7 – Gurașada – Dănulești;
  • Modernizare DJ 705D: Bozeș – Bacâia – lim. Jud. Alba;
  • Modernizare DJ 666: DN 66 (Merișor) – Dealu Babii – Vulcan;
  • Refacere DJ 705A: șector Costești – Grădiștea de Munte – Sarmizegetusa Regia (km 19+465 – 37+370) și consolidare versant la km 36+600;
  • Refacere poduri calamitate pe DJ 668A;
  • Reabilitare și consolidare pod pește râul Strei.
  • 55.243,90 mp de plombări cu mixtură asfaltica la cald.

Lucrările pe drumurile județene s-au intensificat și mai mult în anul 2019, an în care s-au făcut investiții record în ceea ce privește drumurile județene, pe o suprafață totală de 92,97 km. Principalele lucrări din anul 2019 au vizat:

  • DJ 664A Lupeni – Straja;
  • DJ 685 sector Cârnești – Oștrov – Clopotiva;
  • DJ 685 sector Clopotiva – Barajul Gura Apelor – Cabana Rotunda (Retezat);
  • DJ 667A Ohaba de sub Piatră – Sălașu de Suș – Nucșoara – Cârnic;
  • DJ 686 Suseni – Râușor;
  • DJ 705 DN 7 – Gelmar – Geoagiu Băi;
  • DJ 687E Hunedoara – Teliucu Inferior – Ghelari;
  • DJ 107A Rapolt – Hărău – Bârsău;
  • DJ 708 D Vețel – Feregi – Vadu Dobrii;
  • 75.529 mp de plombări cu mixtură asfaltică la cald.

Mult mai important, în opinia președintelui CJH Mircea Flaviu Bobora este faptul că administrația județeană a reușit, în actualul mandat, să atragă nu mai puțin de 198 de milioane de lei din fonduri europene nerambursabile, pentru investiții în modernizarea unor drumuri județene. ”Avem cea mai mare sumă alocată infrastructurii de drumuri din Regiunea Vest, suntem înaintea județelor Arad sau Timiș și avem în derulare două proiecte importante finanțate din fonduri europene”, spune președintele CJH, Mircea Flaviu Bobora.

Este vorba despre investițiile privind modernizarea DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, pe tronsonul Hunedoara-Călan, în cadrul unui proiect semnat în iulie 2017 ce are termen de finalizare pentru începutul anului 2021 (aflat în prezent într-un progres tehnic de execuție de 30%), respectiv despre investițiile privind modernizarea Culoar Trafic Mureș Nord: DN 7 Gelmar – Geoagiu Băi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău – Șoimuș – DN7 Ilia, proiect semnat în 2017, cu termen de finalizare în 2022.

În ceea ce privește Valea Jiului, administratorul public al CJH, Costel Avram se declară mândru de faptul că unul din proiectele de infrastructură rutieră pe care le-a dorit realizate aici încă din perioada în care ocupa funcția de vicepreședinte al CJH, este vorba despre DJ 709F din DN 7A către Cabana Rusu și până sus, în Masivul Parâng este acum aproape de momentul finalizării. ”Am reușit să atragem pentru modernizarea acestui sector de drum cu un impact major în ceea ce înseamnă dezvoltarea turismului în Petroșani și în Valea Jiului, suma de aproape 20 de milioane de lei (prin PNDL2 și Buget propriu al CJH), iar în luna august a acestui an estimăm să dăm în folosință acest drum, asfaltat integral. Am urmărit îndeaproape evoluția acestui proiect pentru că este și pentru mine, ca locuitor al Văii Jiului, un proiect de suflet și vă pot spune că, la final, drumul spre Parâng sau Transparângul cum îmi place să-l denumesc, va fi una dintre cele mai frumoase șosele alpine din România”, a declarat Costel Avram.

Reprezentanții CJH au mai adăugat, în raportul de activitate, faptul că în prezent se află în execuție și alte investiții din bugetul propriu al instituției, pentru reabilitarea unor drumuri județene precu: DJ 742A: Buceș – Dupăpiatră – Tarnița sau DJ 687J: Hunedoara – Boș – Groș – Cerbăl – Socet – Feregi, iar pentru Valea Jiului au fost demarate procedurile necesare pentru implementarea unui proiect privind modernizarea  DJ 672C: de la Valea de Pești până la limita cu județul Gorj (comuna Runcu).