Se redeschid lucrările pe șantierul DJ 709 F din Parâng

Imediat ce vremea va permite acest lucru, șantierul de pe drumul județean 709 F din Masivul Parâng, va fi redeschis în vederea finalizării lucrărilor aferente modernizării porțiunii de drum cuprinse între stația de îmbarcare a telescaunului și platoul din zona montană. În prezent, progresul fizic al lucrărilor se apropie de 80%, iar termenul de finalizarea proiectului este luna iunie. Cu toate că în cursul anului precedent lucrările au avansat în ritm alert și pe cea mai mare parte a acestui drum a fost turnat chiar și stratul de asfalt, odată cu venirea iernii lucrările au fost întrerupte.

În acest context, miercuri, 10 martie 2021, reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara, ai Primăriei Municipiului Petroșani și ai constructorului care execută lucrările de modernizare a drumului județean 709F din Masivul Parâng, au avut o întâlnire pentru a identifica soluțiile pentru integrarea podețelor metalice (tuneluri) astfel încât pârtiile din stațiune să nu fie afectate. „Am vrut să avem această discuție tocmai pentru că, prin modernizarea acestui drum, Consiliul Județean Hunedoara dorește dezvoltarea turismului în zonă. Din acest motiv, este evident că nimeni nu are niciun interes ca pârtiile să fie afectate. Există soluții pentru integrarea celor două podețe metalice care protejează drumul astfel încât pârtiile să aibă continuitate. Este foarte important ca, atunci când apar semne de întrebare să găsim prin dialog modalitatea de rezolvare a problemelor, interesul fiind dezvoltarea infrastructurii de turism”, a declarat Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara.

Sectorul care este modernizat prin acest proiect are o lungime de 3,725 km. Lățimea părții carosabile este de 4 m. În cadrul proiectului sunt realizate: 4.525 ml de rigole betonate, 23 de podețe, 2.211 ml de ziduri de sprijin din beton și ciment, 1.249 ml de ziduri de sprijin din gabioane, 2.562 ml de parapete de siguranță.

Proiectul de modernizare a DJ 709F spre masivul Parâng, pe tronsonul cuprins între km 6+600 -km 10+352 este finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2 (PNDL2), iar valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 21 de milioane de lei.