Proceduri administrative simplificate la Primăria municipiului Vulcan

Necesitatea unei administrații publice moderne, la standarde europene, se resimte atât la nivelul cetățeanului cât și la nivelul instituțiilor care prestează servicii publice. Departe de a reprezenta o fatalitate, birocrația și complicațiile la care aceasta dă naștere, sunt deficiențe care pot fi remediate. Pornind de aceste realități, autoritățile publice locale din municipiul Vulcan au demarat, în urmă cu doi ani, un proiect finanțat din fonduri europene, prin intermediul căruia și-au propus tocmai să găsească acele soluții care pot conduce la simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni.

Proiectul, intitulat chiar ”Proceduri administrative simplificate la Primăria municipiului Vulcan” s-a încheiat în aceste zile, odată cu organizarea conferinței de diseminare a rezultatelor proiectului.

Potrivit primarului municipiului Vulcan, Cristian Merișanu, prezent la acest eveniment, obiectivul general al acestui proiect, și anume acela de a consolida capacitatea Primăriei municipiului Vulcan de a asigura calitatea si accesul la serviciile publice oferite exclusiv de primărie prin simplificarea procedurilor administrației locale și reducerea birocrației pentru cetățeni, a fost atins cu succes. ”Beneficiile pe care acest proiect le-a adus pentru UAT- ul nostru sunt acelea că s-a implementat un portal de servicii on-line (accesibil inclusive de pe terminalele mobile de tip smartphone prin intermediul căruia se va putea realiza înregistrarea solicitărilor și posibilitatea de preluare a răspunsurilor la solicitări pe canale alternative (electronice) 24 de ore din 24, retro-digitalizarea unei părți din arhiva istorică a primăriei pe baza unor criterii de eficiență și de atingere a obiectivelor și încărcarea lor în sistemul de management al documentelor existente”, a declarat primarul Cristian Merișanu.

Acesta a mai precizat că, în cadrul acestui proiect, finanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă, angajații Primăriei din Vulcan au participat la sesiuni de formare profesională în domeniul gestionării arhivei fizice și electronice, back-office portal servicii, protecția datelor cu caracter personal, sistem de colectare al propunerilor venite de la cetățeni, administrarea de site-uri web etc.

Valoarea totală a acestui proiect a fost de 2.692.196,00 lei, din care valoarea nerambursabilă asigurată din fonduri europene a fost de 2.638.352,08 lei, iar contribuția de la bugetul local a municipalității din Vulcan, în procent de numai 2%, a fost de 53.843,92 lei.