Vodafone lansează Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat

Vodafone lansează cartelele SIM ecologice realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operațiunilor sale asupra mediului.

Începând de luna aceasta, Vodafone le va oferi clienților Eco-SIM-uri având dimensiunile reduse la jumătate față de cartelele SIM obișnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor înlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou și vor fi introduse în toate cele 12 țări din Europa în care Vodafone derulează operațiuni, dar și în Egipt, Turcia și Africa de Sud. Eco-SIM-urile vor deveni disponibile în România de anul viitor.

Lansarea Eco-SIM-urilor continuă o altă inițiativă de succes implementată la nivel global în 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumătate și care a generat o diminuare a cantității de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.

Introducerea Eco-SIM-urilor asigură reducerea necesarului de plastic nou pentru producția de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, având potențialul de a diminua producția de CO2e cu 1.280 de tone.

Alex Froment-Curtil, Directorul Comercial al Grupului Vodafone a declarat: „Obiectivul nostru cel mai ambițios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic. Am înjumătățit deja cantitatea de plastic folosită în cartelele SIM și, odată cu introducerea Eco-SIM-urilor realizate din plastic reciclat, vom continua să diminuăm impactul operațiunilor noastre asupra mediului.”

Deși Vodafone oferă cartele digitale eSIM în toate piețele din Europa ca urmare a faptului că tehnologia este disponibilă pe un număr tot mai mare de dispozitive, cei mai mulți dintre clienți solicită în continuare cartele SIM fizice.

Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar și obiectele de plastic de unică folosință din magazinele și birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic și a eliminat sau a restricționat utilizarea materialelor promoționale din plastic, înlocuindu-le cu soluții alternative cu impact redus asupra mediului.