Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Peste 25.000 de cetățeni au solicitat emiterea unui pașaport în anul 2022

Home Stiri la zi Peste 25.000 de cetățeni au solicitat emiterea unui pașaport în anul 2022

Evaluarea activității desfășurate în anul 2022 de către Direcția Generală de Pașapoarte și serviciile publice comunitare de pașapoarte relevă faptul că, în anul anterior, SPCP Hunedoara a intrat în contact cu peste 25.000 de cetățeni, care au solicitat eliberarea unui pașaport simplu electronic sau temporar, dar și cu alți 17.181 cetățeni cărora li s-a livrat documentul de călătorie. În această perioadă, sistemul de transmitere a pașaportului electronic prin curier a fost solicitat de către 5.641 cetățeni.

Inspectorul șef de poliție Irina Iordache, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Hunedoara, explică faptul că din anul 2010, cetățenii români aflați în străinătate pot depune actele pentru eliberarea pașaportului electronic și la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, ori la cel mai apropiat serviciu de pașapoarte, atunci când se află în țară, iar astfel, 8.272 de cereri au fost depuse la consulate și 8.125 de cereri au fost depuse la alte județe.

În anul 2022, activitatea SPCP Hunedoara a procesat un număr de 43.658 cereri de eliberare de pașapoarte, astfel:

  • pașapoarte electronice: 25.681 la ghișeu, 8.125 din alte județe și 8.272 prin intermediul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare;
  • pașapoarte temporare: 1.577 la ghișeu;
  • cereri refuzate: 3 din alte județe.

Din punctul de vedere al tipului de pașaport solicitat, dar mai ales după intrarea în vigoare a Legii nr. 133/2018, pașaportul electronic este majoritar în preferințele solicitanților, cu un procent de 96,39%.

Pe linia compartimentului de restricții au fost luate în evidență 505 persoane cărora le-a fost suspendat dreptul de liberă circulație (82 cu pașapoarte valabile, 174 cu pașapoarte expirate și 248 nedeținători de pașaport).

Pe linie de pașapoarte au fost sancționate contravențional un număr de 166 de persoane ca urmare a încălcării regimului pașapoartelor, fiind aplicate un număr de 104 amenzi în valoare de 5.215 lei.