Terapiile prin jocuri de societate accesibilizate aduc toți copiii împreună

Terapiile prin jocuri de societate accesibilizate aduc toți copiii împreună

Asociația pentru Dezvoltare Urbană, împreună cu sprijinul financiar oferit de MOL România, prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor, organizat de Fundația pentru Comunitate, aduce primăvara mai repede în sufletele oamenilor anul acesta, printr-un proiect de suflet dedicat copiilor și adolescenților cu dizabilități vizuale și de învățare.

Astfel, proiectul Ludoterapie prin jocuri de societate accesibilizate își propune să îmbunătățească două jocuri incluzive „O zi din viața mea!” și „Emoțiile mele”, pe care mai apoi să le multiplice pentru 10 școli speciale din țară (câte unul din fiecare). De asemenea, materialele vor fi disponibile în format digital pe platforma ARIS de jocuri, în limbile română, engleză, maghiară și ucraineană, pentru ca în acest fel să beneficieze cât mai mulți copii de ele.

Dacă primul joc, „O zi din viața mea!”, se concentrează asupra stimulării dezvoltării abilităților de gestionare a diverselor situații sociale și emoționale, cel de-al doilea, „Emoțiile mele” se axează pe identificarea și înțelegerea emoțiilor trăite de micuți. Vor fi efectuate sesiuni de testare înainte și după ludoterapie, astfel încât să se poată efectua o evaluare cât mai fidelă a comportamentului emoțional al copiilor implicați în proiect.

Jocurile Tactile Images vin practic în continuarea experienței acumulate în cadrul proiectului de anul trecut, „Ludoterapie multisenzorială interactiv-inclusivă”, finanțat prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.

Atunci, mai multe școli și-au arătat interesul de a beneficia de aceste jocuri, completând un formular la webinarul din finalul proiectului. Îmbunătățirea jocurilor se va baza pe feedback-urile primite și expertiza profesorilor din școli speciale, care sunt alături ca parteneri ai proiectului, pentru a oferi un rezultat cât mai bun și util în educația incluzivă.

Scopul jocurilor este, așadar, mai mult decât oferirea unor materiale didactice pentru copiii cu dizabilități vizuale și de învățare. Este vorba despre incluziunea acestor copii, care se pot bucura de jocuri împreună cu cei tipici.