Proiectul de branding turistic al Țării Hațegului, medaliat cu bronz în competiția Transform Awards 2024

Proiectul de branding turistic al Țării Hațegului, medaliat cu bronz în competiția Transform Awards 2024

Proiectul de branding turistic al Țării Hațegului și orașului Hațeg a câștigat trofeul de bronz la categoria “Cel mai bun brand de loc sau de țară”, în competiția Transform Awards 2024, singura competiție de branding din Europa. Câștigătorii au fost anunțați în cadrul unei gale festive care a avut loc la Londra.

Transform Awards, organizată de publicația Transform Magazine, este singura competiție care premiază excelența în strategie, dezvoltarea și execuția de brand în categorii care variază de la branduri corporate, de produs și până la branduri de locuri. Printre câștigătorii ediției de anul acesta, la alte categorii, se numără companii faimoase la nivel mondial și agenții de creație prestigioase. Lista completă a câștigătorilor la Transform Awards Europe 2024 aici.

Brandurile turistice ”Țara Hațegului – Istorii Vii” și ”Hațeg – Capitala Dinozaurilor”, precum și strategia de branding a regiunii au fost create în 2023 de agenția GMP CommUnity  și Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) în urma unui proces participativ derulat de Asociația de Turism Retrezat  împreună cu Primăria Orașului Hațeg, administrații de arii protejate, situri UNESCO (Parcul Național Retezat, Parcul Natural Grădiștea Muncelului – Cioclovina și Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului) și reprezentanți ai comunităților locale.

GMP CommUnity a semnat identitatea vizuală și sloganul brandului, iar Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), specialiști în branding de destinații (place branding), a dezvoltat strategia de branding. Povestea brandului și detalii despre proces pot fi găsite aici.

Președintele Institutului pentru Orașe Vizionare, Felix Tătaru apreciază că această distincție pentru Țara Hațegului este un prim pas într-o călătorie ambițioasă spre recunoașterea internațională a acestei destinații superbe din România. ”Suntem mândri că am putut contribui la crearea și promovarea brandului Țării Hațegului, care reprezintă nu doar o regiune, ci o întreagă comunitate. Sperăm ca acest premiu european să reprezinte pentru cele două branduri – „Capitala Dinozaurilor” pentru orașul Hațeg și „Istorii Vii” pentru Țara Hațegului – un prim pas într-o călătorie ambițioasă de recunoaștere internațională”, a spus Felix Tătaru.

“Tot ceea ce am construit pentru Țara Hațegului, începând cu 2015, anul în care am creat parteneriatul public-privat și ne-am asumat, în numele acestuia, dezvoltarea și promovarea turismului durabil în acest areal extraordinar de valoros, am construit în mod profesionist. În acest sens, am realizat primele monitorizări ale fluxului de turiști, strategii de dezvoltare și promovare, studii sociologice (atât pentru turiști, cât și pentru localnici), ne-am dorit și am și realizat o strategie de branding local, fiind una dintre puținele zone din România care se pot mândri cu un asemenea document. Este onorantă această medalie de bronz, ne bucură faptul că Țara Hațegului se numără printre câștigătorii Transform Awards și le suntem recunoscători echipelor IOV și GMP CommUnity! Peste maximum 10 ani, ne dorim să putem livra promisiunea brandului creat împreună cu comunitatea locală, iar Țara Hațegului să devină o destinație de top pe plan intern și internațional”, spune Anca Rusu, Asociația de Turism Retezat – Manager Destinația Ecoturistică Țara Hațegului – Retezat.

Misiunea Institutului pentru Orașe Vizionare (IOV) este de crea branduri puternice de oraș, bazate pe o legatură strategicăîntre realitățile curente ale localității, potențialul neexplorat, identitatea locuitorilor și viziunea pe termen lung. Institutul folosește instrumente specifice domeniilor de place branding, marketing strategic și placemaking pentru a dezvolta identitatea competitivă vizionară a orașelor și regiunilor.

GMP CommUnity (fostă GMP Advertising) este o o agenție de comunicare cu impact social, dedicată promovării proiectelor și cauzelor în beneficiul comunităților, pentru a le amplifica impactul pozitiv. Din 2021, agenția s-a specializat în proiecte strategice de place branding, contribuind astfel la întărirea identității locale și la creșterea coeziunii sociale.

Înființată în urma cu 25 ani, GMP CommUnity face parte din GMP Group, grup independent de comunicare din România, alături de GMP&U, Webstyler, Point Public Affairs și Chapter 4.