Pentru administrația județeană, valorificarea la potențial maxim a oportunităților turistice semnificative ale județului Hunedoara constituie una din reperele principale ale activității CJH. În acest scop, au fost făcuți pași extrem de importanți în ultimii 4 ani, concretizați nu doar în preluarea în administrare a Cetățeilor Dacice din Munții Orăștiei, a Panteonului Moților de la Țebea și a Ansamblului Istoric Mina Petrila, a reabilitării căilor de acces către principalele zone de interes turistic sau organizarea de evenimente culturele speciale, pentru atragerea turiștilor, ci și în promovarea obiectivelor turistice ale județului.
În acest scop, a fost înființată Direcția Județeană de Administrare Monumente și Promovare Turistică a județului Hunedoara, a cărei activitate a devenit un model în ceea ce privește gestionarea patrimoniului turistic și promovarea obiectivelor de interes turistic ale județului Hunedoara, la nivel local, regional, național și internațional. Anul acesta, activitatea DGAMPT Hunedoara a adus județului Hunedoara și unul dintre premiile 1 la competiția națională ”Destinația Anului 2024”, pentru obiectivul ”Cetățile dacice din Munții Orăștiei”, dublat de un titlu similar obținut de Primăria municipiului Hunedoara pentru obiectivul ”Muzeul Castelul Corvinilor”.
Președintele CJH, Laurențiu Nistor apreciază că această distincție este una care onorează județul Hunedoara și care reflectă preocupările CJH pentru promovarea turismului hunedorean. ”Premiul obținut ne onorează și confirmă că grija pe care o avem pentru Cetățile Dacice și modul cum sunt puse în valoare atrage din ce în ce mai mulți vizitatori. Mulțumesc românilor care ne-au acordat votul, juriului și profesioniștilor din domeniul turismului care au văzut în Cetățile Dacice Destinația Anului 2024. Este o mare responsabilitate pentru noi aceea de a avea în grijă monumente atât de valoroase, înscrise în Patrimoniul Mondial UNESCO. Dar am dovedit că suntem serioși, că avem o strategie de promovare care dă rezultate, iar românii iubesc aceste locuri unde își are neamul nostru rădăcinile. Felicitări echipei DGAMPT Hunedoara, care are o misiune grea, dar face o treabă extraordinară cu administrarea Cetăților Dacice. Îi felicit și pe ceilalți administratori și promotori ai obiectivelor care au obținut premii la categoriile lor. Castelul Corvinilor și Țara Hațegului cu munții Retezat nu mai au nevoie de nicio prezentare și confirmă, încă o dată, potențialul turistic uriaș pe care îl au. Felicit și Dinosaur World Transylvania pentru nominalizarea obținută la categoria sa”, a declarat Laurențiu Nistor.
În aceste zile, la Consiliul județean Hunedoara au sosit și documentele prin care Oficiul Național pentru Invenții și Mărci (OSIM) a brevetat brandul turistic alternativ al județului, consfințind astfel o realitate care dăinuie pe aceste locuri de 2000 de ani. ”Hunedoara – județul cu două Capitale!” este noul brand turistic pentru care CJH a obținut brevetul OSIM.
Costel Avram, administratorul public al județului Hunedoara spune că odată cu obținerea acestui certificat de brand înregistrat, care poate fi ușor promovat și internațional, Consiliul Județean Hunedoara dorește să elaboreze o strategie complexă de promovare turistică externă și internă a județului Hunedoara.
”Ce ne diferențiază în România? Munți au și alte județe, monumente au și alte județe, dar două capitale pe teritoriul lor, asta nu are nici un alt județ! Și nu orice fel de capitale, ci două capitale de importanță deosebită pentru ceea ce este România de astăzi: Sarmizegetusa Regia, Capitala regilor daci, și Ulpia Traiana Sarmizegetusa, capitala imperială a Daciei romane. De astăzi, județul Hunedoara are un brand alternativ, înregistrat la OSIM – Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci: Hunedoara – Județul celor două capitale!”, a declarat Costel Avram.
Preocupările CJH pentru promovarea turismului vor continua și în următorii ani, în care așa cum crede Laurențiu Nistor, liderul administrației județene, Hunedoara va avea o dezvoltare accelerată a acestui sector de activitate, care va deveni una din principalele resurse economice de dezvoltare locală.