Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Comunicat de presă / Proiect privind prevenirea și reducerea abandonului școlar la Liceul Tehnologic Retezat „Uricani”

Comunicat de presă / Proiect privind prevenirea și reducerea abandonului școlar la Liceul Tehnologic Retezat „Uricani”

Liceul Tehnologic Retezat Uricani implementează începând cu data de 14.10.2024 proiectul
Educatie inclusivă: Sprijin pentru elevii aflati în risc de abandon școlar și familiile acestora (cod proiect: PNRAS-2-2023-0009).

Proiectul este finanțat de către Ministerul Educației Naționale, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR).
Axa prioritară: Prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii

Durata de implementare:
Valoarea nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de: 1.484.355,30 lei fara TVA, aprobată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 6572/26.10.2023

Scopul proiectului:
Scopul proiectului este de a preveni abandonul școlar și de a reduce rata de abandon scolar, precum si de a determina absolvenții de clasa a VIII-a să participe la Evaluarea Națională și să-și continue studiile spre următorul nivel (liceu sau școala profesională).

Obiectivele specifice:
OS1: Îmbunătățirea situației la învățătură (creșterea numărului elevilor cu medii peste 7, cu cel puțin 10 elevi, anual) și a promovabilității prin participarea unui număr
de 204 de elevi la activitățile proiectului
OS2: Consolidarea relației elevi – părinți – școală prin implicarea până în anul 2026 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul-țintă spefic (RAS) în activități de informare, consiliere, educație parentală
OS3: Creșterea ponderii mediilor peste 6,00 cu 50% și a procentului de promovare la examenul de Evaluare Națională de la 59,18 % la 85 % în următorii 3 ani
OS4: Creșterea ratei de participare la evaluarea națională cu de la 98,09% la 100% în următorii 3 ani
OS5: Reducerea absenteismului școlar cu 19%, până în 2026, ne propunem astfel un procent de 10% (elevilor care absentează nemotivat mai mult de 20 de absențe pe lună) de la 29,5% în anul 2022.
OS6: Creșterea procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare-evaluare digitale și a celor care folosesc strategii
pedagogice moderne la nivelul clasei, cu 20%
OS7: Prevenirea riscului de abandon școlar prin facilitarea accesului la activități educaționale și de inserție a unui număr de 204 de elevi din ciclul gimnazial pe o perioada de 3 ani
OS8: Imbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare si dezvoltarea de noi competențe în rândul a 23 cadre didactice prin participarea acestora la programe
de formare profesională.
OS9: Dezvoltarea unui spațiu de educație non-formală de tip RAS-HUB dotat cu mobilier neconvențional și mijloace de predare moderne, care integrează mijloace digitale de ultimă generație.

Director,
prof. Tetileanu Cerasela Mihaela