In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.
Potrivit actului normativ mentionat, termenele de depunere a Situatiilor financiare si a raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016 sunt:
– pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 30 mai 2017;
– pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 alin.(1)-(3) din Legea nr. 82/1991, republicata, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 2 mai 2017;
– pentru subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate (cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European), 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 30 mai 2017;
– pentru persoanele juridice aflate in lichidare, o raportare anuala, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, respectiv pana la 31 martie 2017.
Au obligatia depunerii de raportari contabile anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar si:
– entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic. Acestea au obligatia de a intocmi raportari contabile anuale la 31 decembrie distinct de situatiile financiare anuale incheiate la data aleasa pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European.
Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare vor depune o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la 1 martie 2017.
Declaratiile de inactivitate se vor depune in format electronic. in vederea depunerii declaratiilor de inactivitate in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Situatiile financiare anuale se intocmesc cu ajutorul programului de asistenta elaborat de MFP care contine formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta.
Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de MFP si poate fi procurat direct de la unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe portalul MFP, de la adresa www.mfinante.ro.
Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege se depun in format hartie si in format electronic la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Sursa: avocat.ro