Brandul de țară propus de vulcăneanul Dan Marinescu a devenit logo-ul oficial al României pentru Președinția UE

Home Politică Brandul de țară propus de vulcăneanul Dan Marinescu a devenit logo-ul oficial al României pentru Președinția UE
Brandul de țară propus de vulcăneanul Dan Marinescu a devenit logo-ul oficial al României pentru Președinția UE

O idee pornită din Valea Jiului, de la tânărul liberal Dan Marinescu – președinte al Comisiei pentru Politici Externe a PNL Hunedoara a devenit  simbolul oficial al României urmând să marcheze Președinția pe care țara noastră o va asigura la Consiliul European în 2019.

Dan Marinescu a propus, încă de la lansarea competiției naționale pentru desemnarea logo-ului care va reprezenta țara noastră în perspectiva preluării Președinției Consiliului Europei, lupul (draconul) dacic. ”Dacă vrem să construim un brand de țară autentic, în jurul valorilor istorice și naționale ale acestui popor, atunci eu propun să avem în vedere Draconul dacic (lupul dacic cum îl mai denumesc unii) învelit în tricolor. Acesta este un simbol puternic și legendar, un simbol al curajului și al hotărârii care ne reprezintă încă de pe vremea strămoșilor daci, care foloseau acest simbol drept stindard de luptă”, spunea, în argumentația propunerii sale, liberalul Dan Marinescu.

Acesta arăta totodată că Draconul dacic este folosit și acum ca stindard în anumite unități militare iar una dintre cele mai apreciate firme de  software din lume, Bitdefender, are ca simbol care-l definește draconul dacic, pe care l-a făcut deja cunoscut și apreciat pentru cei peste un miliard de utilizatori ai acestui produs informatic. De asemenea,  Marinescu arăta că Draconul dacic este un simbol care poate fi admirat și acum pe Columna lui Traian din Roma, pe monezile romane ale Daciei și pe Arcul lui Galerius din Salonic. ”Toate acestea cred că recomandă pe deplin Draconul dacic drept simbol al României turistice, un simbol în mod evident mult mai atractiv și evident mult mai demn de aprecierile oamenilor din întreaga lume decât umila oaie a domnului Daea”, spunea Dan Marinescu.

Nu ma puțin de 122 de variante de logo au fost depuse la concusul național derulat de Ministerul Afacerilor Europene pentru desemnarea simbolului național care va reprezenta România în anul 2019, pe perioada în care țara noastră va deține președinția Consiliului Europei. Dintre acestea au fost selectate, în primă fază, 19, iar 4 au intrat în etapa finală de evaluare a juriului format din personalități ale societății civile, respectiv: Alina Bârgăoanu – decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti; Rareş Bogdan – realizator al emisiunii „Jocuri de putere“, Realitatea TV; Andrei Borţun – preşedinte „The Institute“; Dan Cărbunaru – director „Calea Europeană“; Bogdan Chirieac – analist politic, Oana Cociaşu – preşedinte Consiliul Român pentru Publicitate; Mihai Coman – fondator şi decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti; Bogdan Deleanu – membru fondator „Europuls“; Victor Dobre – director executiv International Advertising Association; Mircia Dumitrescu – grafician, pictor şi sculptor, membru corespondent al Academiei Române, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual; Bogdan Enoiu – manager general McCann Erickson Bucureşti, Laura Frunzeti, director executiv Consiliul Român pentru Publicitate; Dana Grecu – realizator al emisiunii „Adevăruri Ascunse“, Antena 3;  Sabina Iosub – realizator al emisiunii „Be EU“, Antena 3;  Bogdan Naumovici –  managing partner „23 Communication Ideas“; Anne Marie Obretin – director executiv Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România; Gabriel Pătru – preşedinte Asociaţia Industriei de Marketing şi Publicitate Online din România; Maria Predoiu – preşedinte International Advertising Association România; Iuliana Rada – director de program, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, Platforma RO 2019.

Peste 80% din aprecierile juriului s-au îndreptat spre logo-ul care înfățișează Draconul dacic, care a fost și logo-ul cu cele mai multe aprecieri pe pagina de Facebook dedicată acestui proiect.

Pentru ideea lansată dar și pentru succesul acesteia, promotorul acestui logo, liberalul vulcănean Dan Marinescu a primit felicitări chiar din partea mai multor oficiali guvernamentali și parlamentari, precum Victor Ionescu -subsecretar de stat de la Ministerul Românilor de Pretutindeni; Radu Surugiu – deputat PNL; Daniel Gheorghe – senator PNL, dar și din partea Asociației Române pentru Politici Externe și încă mulți alții.

”România are un logo, un brand de țară care ne va reprezenta în 2019, pe perioada Președinției UE pe care o va asigura țara noastră. Mă bucur că ideea mea s-a concretizat și sunt mândru că Draconul Dacic reprezintă imaginea României la președinția UE. Le mulțumesc tuturor celor care au susținut aceasta idee și au făcut posibil ca acest simbol al neamului românesc sa fie cunoscut de cât mai multă lume. Așa cum am mai spus, acesta este un simbol demn de aprecierile oamenilor din întreaga lume. Un simbol puternic și legendar, un simbol al curajului și al hotărârii care ne reprezintă încă de pe vremea strămoșilor daci, care foloseau acest simbol drept stindard de luptă. Sunt mândru și, în același timp, onorat de faptul că Draconul dacic învelit în tricolor – logoul ales pentru a reprezenta țara noastră, este unul care a pornit de la o idee a mea, pe care am expus-o în mod public în urmă cu câteva luni! Am promovat această, în tot acest timp, în mediul online, cu ajutorul celor de la Asociația Română pentru Politici Externe și cu grupurile dacice precum și cu o parte dintre prietenii mei virtuali! Am reușit ! România are un logo cu care se poate mândri! Felicitări și celui care l-a realizat pornind de la ideea mea!”, ne-a declarat Dan Marinescu.