Asociația Orașelor din România critică Guvernul pentru măsurile fiscale adoptate

Home Administrație Asociația Orașelor din România critică Guvernul pentru măsurile fiscale adoptate

Prin intermediul unui comunicat de presă emis astăzi, Asociația Orașelor din România, în numele celor 217 unități administrav-teritoriale cu statut de oraș, își afirmă îngrijorarea față de noile măsuri impuse prin modificarea Codului Fiscal și indignarea față de lipsa de dialog real și față de consultarea selectivă doar a unora dintre structurile asociative din administrația publică locală.

Reducerea impozitului pe salarii de la 16% la 10% va duce la diminuarea sumelor care reveneau bugetelor locale din impozitul pe venit cu aproape 40% . ”Mesajul Guvernului privind creșterea alocării directe a cotei din impozitul pe venit, de la 41,75% la 43%, este unul ridicol și cinic. Spunem cinic, pentru că este ca și cum, după ce îi iei cuiva 40 lei, îl anunți că i-ai dat înapoi 1,25 lei și că trebuie să fie bucuros de această situație. Practic, Guvernul ia din fondurile care ajungeau direct în bugetele autorităților locale ca surse sigure (impozit pe venit și impozit pe venituri din pensii) și le transferă la bugetul de stat, pentru a le putea realoca în alte zone de interes”, spune președintele executiv al AOR, Ionel Chiriță.

Acesta arată c aprobarea ordonanței de urgență pentru modificarea codului fiscal este discutabilă și pentru că măsurile referitoare la bugetele locale nu au fost dezbatute in Comitetului pentru finante publice locale.

Primarii de orașe sunt îngrijorați și de alte măsuri prevăzute în Programul de guvernare, care, dacă vor fi aplicate, le vor face viața celor din administrația publică locală un calvar. Este vorba de scutirea de la plata a impozitului pe terenurile extravilane, scutirea de impozit a salariilor sub 2.000 lei, nerespectarea alocării integrale către bugetele locale a impozitului pe venit și alte măsuri prevăzute în programul de guvernare.