Hidranții de apă din Petroșani, o problemă și nu prea !

Home Stiri la zi Hidranții de apă din Petroșani, o problemă și nu prea !
Hidranții de apă din Petroșani, o problemă și nu prea !

Incendiul violent izbucnit vineri seara la magazinul chinezesc situat pe strada 1 Decembrie 1918, în zona Spitalului de Urgență Petroșani, a scos la iveală faptul că hidranții stradali de apă amplasați în zonă nu erau funcționali. Această constatare a fost făcută chiar de către primarul municipiului Petroșani, Tiberiu Iacob Ridzi.

În atare condiții, edilul a solicitat, în mod imperativ, companiei de apă din Valea Jiului verificarea de urgență, împreună cu reprezentanții Detașamentului de Pompieri, a tuturor hidranților stradali de pe raza municipiului Petroșani. ”Toată rețeaua de hidranți exteriori trebuie să fie funcțională, corect întreținută, astfel încât să poată fi utilizată la parametri optimi în caz de necesitate. Rețelele de distribuție a apei din centrele populate (localități) trebuie să fie echipate cu hidranți exteriori, care să asigure condițiile de debit și presiune necesare stingerii incendiilor, potrivit prevederilor legale în vigoare și a reglementărilor tehnice referitoare la instalații de alimentare cu apă și canalizare a localităților”, a declarat Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petroșani.

În opinia reprezentanților Apa Serv Valea Jiului, situația semnalată de primarul Petroșaniului este una exagerată și neconformă cu realitatea. De fapt, după cum precizează directorul general al Apa Serv, ing. Cristian Ionică, autospecialele ISU care au acționat la stingerea incendiului de la magazinul chinezesc din zona Spitalului Municipal au fost alimentate chiar cu apă de la cel mai apropiat hidrant. Mai mult, directorul companiei de apă din Valea Jiului spune că la Dispeceratul ASVJ nu a fost primită nici o sesizare din partea pompierilor sau a autorității publice locale.

După declarațiile publice făcute de primarul Tiberiu Iacob Ridzi, Apa Serv a demarat o verificare a hidranților din zonă, fiind constatată într-adevăr că un hidrant din zona respectivă, situat lângă magazinul Carrefour nu era funcțional. ”Pe o rază de 100 de metri de locul producerii acelui incendiu noi avem amplasați mai mulți hidranți. Unul, de lângă Carrefour era într-adevăr nefuncțional, dar altele trei erau perfect funcționale la momentul respectiv: unul în zona magazinului Lidl, unul mai jos de intersecția de la Lidl și unul chiar în intersecția de lângă magazinul care a ars, de unde, de altfel, au și fost alimentate autospecialele celor de la ISU cu care a fost stins incendiul. Sigur că la unii hidranți mai pot apărea probleme, din varii motive. Tocmai de aceea, noi facem verificarea tuturor hidranților pe care-i avem amplasați în Valea Jiului o dată la 6 luni și ori de câte ori ni se solicită acest lucru de către pompieri sau reprezentanții Primăriilor. În situația semnalată de domnul primar, nu am avut însă înregistrată o astfel de reclamație”, a declarat Cristian Ionică, directorul general al Apa Serv.

Acesta a mai adăugat că, la ultimele verificări de acest fel, din cei 222 de hidranți amplasați pe tot cuprinsul Văii Jiului, un număr de 17 au fost identificați ca fiind defecți, iar operatorul de apă a demarat procedurile legale și tehnice pentru remedierea acestor defecțiuni.

Directorul general al Apa Serv spune că, deși critica este de cele mai multe ori constructivă, este păcat că nu sunt observate și aspectele de natură pozitivă ale angajaților Apa Serv, care fac uneori eforturi mari pentru a rezolva toate problemele care apar în exploatarea rețelelor de apă și de care nu se fac vinovați. Spre exemplu, după cum arată Cristian Ionică, incendiul de la Magazinul Chinezesc din Petroșani a distrus o bună parte din rețeaua de distribuție a apei potabile care alimentează blocul de locuințe de deasupra spațiului comercial. ”Echipele noastre au venit la serviciu sâmbătă pentru că focul respectiv a topit două coloane de alimentare din blocul de locuințe respectiv, iar oamenii aceia nu puteau fi lăsați fără apă până luni. Muncitorii noștri și-au făcut datoria și au remediat problema, cu aceeași conștiinciozitate cu care acționează de fiecare dată atunci când apar probleme. Iar acestea apar și vor mai apărea, din păcate foarte des, pentru că încă administrăm o rețea foarte mare și foarte veche de conducte care, inevitabil, mai cedează”, a mai spus Cristian Ionică, directorul general al Apa Serv.