Temperaturi scăzute în această primăvară. Cum îți afectează fluctuațiile organismul și obiceiurile alimentare

Deși se apropie deja jumătatea calendaristică a primăverii, vremea se încăpățânează să rămână friguroasă, alternând o zi de soare cu alte trei zile ploioase. Ba mai mult, se pare că în unele zone ale țării va continua să plouă și să bată vântul și în perioada următoare. 

Toate aceste schimbări bruște și fluctuații de temperatură vin la pachet cu o serie de efecte negative asupra organismului, dincolo de neplăcerea de a înfrunta o altă zi cu precipitații. Din cauza faptului că organismul uman are nevoie de 10-14 zile pentru a se adapta la noi condiții de temperatură, perioadele de fluctuație te pot afecta din punctul de vedere al sănătății, stării de spirit și al metabolismului. 

Iată cum te pot influența negativ fluctuațiile mari de temperatură:

1. În primul rând, pot apărea diverse afecțiuni la nivel psihologic și emoțional. O perioadă prelungită de frig și lipsită de soare atrage după sine stres și oboseală cronică, dar și lipsă de energie, ori chiar anxietate și depresie. 

În astfel de zile poți fi tentat să mănânci mai multe dulciuri, grăsimi și carbohidrați ori alimente prăjite, care își pierd mult din valorile nutritive, adăugând, de asemenea, și ceva kilograme în plus. Dacă te confrunți cu această problemă, ajută-ți organismul să aibă o greutate optimă și să rămână sănătos, fără a-l priva de elementele nutritive esențiale. În magazinele naturiste precum Putereaplantelor.ro vei găsi o serie de  ceaiuri și suplimente de slăbit care îți vor detoxifia organismul și te vor ajuta să îți păstrezi starea de bine.

2. Deshidratarea este o altă consecință care apare ca urmare a unei scăderi bruște de temperatură după o perioadă mai călduroasă. În astfel de zile, organismul va lupta să-și facă provizii de energie pentru a funcționa în parametri optimi.

Așadar, nu uita sa te hidratezi, chiar dacă, din cauza frigului și a ploii, poate nu simți nevoia de a bea apă. Senzația de sete apare abia după ce organismul începe deja să se deshidrateze. Dacă simți nevoia de ceva mai reconfortant, încearcă să consumi mai multe sucuri naturale și ceaiuri ori infuzii de fructe. 

3. Cefaleea, migrenele și amețelile apar cel mai des din cauza modificărilor de presiune atmosferică. Prin urmare, în special persoanele care desfășoară o activitate intelectuală, elevii și studenții, se pot confrunta cu lipsa de concentrare și de menținere a atenției.

De regulă, în aceasta perioadă, organismul simte nevoia de a consuma mai multe substanțe energizante, printre care și cofeina.  În mod normal, o ceașcă sau două de cafea pe zi sunt chiar indicate (cu excepția persoanelor care au afecțiuni cardiace), însă o cantitate mai mare poate duce la palpitații și apoi la scăderi bruște de energie, ori la dereglarea somnului.  În acest caz, indicat ar fi consumul de alimente bogate în minerale și vitamine. De exemplu, magneziul și zincul te vor ajuta să-ți menții capacitatea de concentrare în perioadele în care te confrunți cu lipsă de energie și nu mai dai randament.

4. În perioadele în care într-o zi e soare și ieși afară doar într-o gecuță ușoară, iar a doua zi te trezești direct cu un strat de zăpadă de câțiva centimetri, primul care are de suferit este sistemul imunitar. Adaugă la fiecare masă legume și fructe verzi, deoarece acestea sunt bogate în antioxidanți și vitamina C, ajutându-ți sistemul imunitar să te protejeze de virozele extrem de neplăcute, mai ales în această perioadă atât de nefavorabilă.

Chiar dacă nu poți controla vremea și temperaturile de afară, poți, totuși, să îți ajuți organismul să treacă mai bine peste această perioadă ceva mai mofturoasă. Bonus, pentru zilele în care trebuie să stai în casă mai mult, creează-ți un ambient plăcut, cu o sursă de lumină albă și adaugă câteva flori în punctele cheie ale casei. Acest mic truc îți va aduce bucuria primăverii în interior, chiar dacă afară este frig.

Sursă foto: Shutterstock.com.