Noua imagine a gării din Petroșani prinde contur

Importantă poartă de intrare în Valea Jiului, Gara din Petroșani a fost, ani de zile, lăsată de izbeliște de către Regionala de Căi Ferate din Timișoara, în administrația căreia se află. Din acest motiv, clădirea principală a gării, ajunsese o ruină gata-gata să se prăbușească, iar prima impresie pe care turiștii veniți să descopere Valea Jiului și-o făceau atunci când coborau pe peronul gării din Petroșani era una a deziluziei.

Timp de aproape 30 de ani, nici demersurile autorităților locale, nici interpelările parlamentarilor, nu au fost în măsură să-i convingă pe cei de la Regionala CFR Timișoara că acest obiectiv merită și trebuie să primească atenția cuvenită și finanțarea investițiilor necesare pentru reabilitare și modernizare. A reușit însă acest lucru, după demersuri de aproape 5 ani de zile, consilierul local petroșenean Viorel Pascu. Acesta, văzând că adresele trimise către Regionala de Căi Ferate Timișoara, prin care solicita alocarea de fonduri pentru reabilitarea gării, nu au nici un rezultat, a apelat la justiție. După o serie de procese în care solicita obligarea CFR să se ocupe de reabilitarea gării din Petroșani, potrivit obligațiilor legale ce-i revin în această direcție, Viorel Pascu a obținut o decizie definitivă în acest sens, în instanță.

Demersul  consilierului local din Petroșani, căruia din păcate nu i-a subscris nici o altă autoritate, a obligat Regionala CFR Timișoara să demareze un program de investiții în reabilitarea și modernizarea gării din Petroșani, lucrările fiind demarate în cursul anului 2018. Acum se lucrează intens, cu mai multe echipe, în modernizarea spațiilor de interior ale vechii clădiri a Gării din Petroșani care, la exterior, a fost deja reabilitată corespunzător. Muncitorii de la firma din Timișoara, care a câștigat licitația se grăbesc să finalizeze acest obiectiv pentru că deja au un alt contract similar la Gara din Băile Herculane.

Consilierul local Viorel Pascu, care urmărește constant derularea acestei investiții, apreciază că dacă lucrurile merg bine și constructorii nu vor aștepta luni de zile pentru decontarea devizelor de lucrări deja efetuate de la compania de căi ferate din București, atunci este posibil ca, în prima jumătate a lunii mai, lucrările să fie finalizate.

”Am văzut proiectul. Gara va avea o sală de așteptare pentru clasa I și una pentru clasa a II-a, va avea toalete moderne, toalete pentru persoane cu handicap, o sală pentru mamă și copil, birouri pentru conducere, biroul personal, case de bilete și chiar un minimarket. La etaj sunt prevăzute birouri și dormitoare. Finalizarea gării din Petroșani este un vis pe care aștept de ani de zile să-l văd aievea și pentru care m-am implicat vreme de 5 ani”, spune Viorel Pascu.