Fie că vorbim despre facilitarea plății facturilor pentru consumul de apă, fie despre creșterea gradului de verificare a consumului propriu de apă potabilă, fie despre relația directă cu operatorul Apa Serv Valea Jiului, contul on-line configurat pe platforma web a companiei de utilități constituie pentru fiecare abonat un util instrument de relaționare directă cu operatorul regional al acestui important serviciu public. Până în prezent, aproximativ 40% dintre abonații ASVJ au un astfel de cont on-line, cu care își gestionează relația cu operatorul de apă.
Conducerea Apa Serv Valea Jiului încurajează abonații săi să-și configureze un astfel de cont personal și oferă chiar consultanță și sprijin în această direcție. În acest sens, periodic sunt derulate campanii speciale la centrele de încasări ale Apa Serv Valea Jiului, unde angajații companiei oferă inclusiv consultanță celor interesați. Zilele trecute a fost demarată o astfel de campanie de informare la sediul Centrului de Încasări al Apa Serv din orașul Petrila. ”Am instalat la Centrul de Încasări un computer conectat la Internet și un ghid care cuprinde pașii pe care trebuie să-i facă orice client care dorește să-și configureze un cont on-line, astfel încât să venim în sprijinul abonaților noștri din orașul Petrila în acest demers. Mai mult, până la finalul săptămânii viitoare, acest terminal IT rămâne la dispoziția petrilenilor, care pot beneficia la Centrul de Încasări inclusiv de asistență de specialitate în vederea configurării contului on-line”, spune ing. Cristian Ionică, directorul general al Apa Serv Valea Jiului.
Acesta arată că, în esență, pentru configurarea unui cont client pe platforma on-line asvj.ro nu e nevoie decât de câțiva pași simpli, întregul proces necesitând doar câteva minute. ”Noi avem pe pagina de start asvj.ro chiar și un filmuleț în care este prezentată în detaliu procedura de configurare a contului client și, prin aceste campanii, oferim inclusiv asistență de specialitate celor care doresc să facă acest lucru. Înteaga procedură durează mai puțin de 3 minute și noi îi sfătuim pe cei care vin să plătească facturile la Centrele de Încasare, să ia în calcul opțiunea plății on-line, prin intermediul contului client, pentru a nu mai sta la cozile care se fac, mai ales în zilele de vârf, ci să poată face plata acasă, cu cardul bancar, prin intermediul acestui cont personalizat”, explică ing. Cristian Ionică.
În plus, acesta arată că există și o serie de alte facilități pentru cei care dețin un cont de client pe platforma online a Apa Serv Valea Jiului. ”Abonatul care are un astfel de cont nu mai trebuie să se deplaseze la centrul de încasări pentru a face plata. În plus, are la îndemână în orice moment un istoric al facturilor pe acel cont și obține factura imediat ce aceasta a fost generată. Mai mult, posesorii unui cont client au posibilitatea de urmări consumurile, inclusiv comparativ cu lunile anterioare, astfel încât oamenii pot vedea imediat dacă există variații marti de consum, lucru care indică o defecțiune și ne pot anunța imediat, la dispecerat, ca să verificăm și să intervenim acolo unde este cazul. Practic, există o serie de avantaje, atât din punct de vedere tehnic, cât și compercial pentru clienții noștri care au configurat un astfel de cont”, a mai precizat directorul general al ASVJ, ing. Cristian Ionică.
Potrivit acestuia, la solicitarea abonaților care fac parte din asociații de proprietari și care nu primesc factura de apă direct pe apartamentul în care locuiesc, a fost indentificată o soluție pentru ca și aceștia să poată benericia de acest serviciu. ”Pentru configurarea unui cont client este nevoie de o adresă de e-mail și de cifra contului de client aferentă fiecărui loc de facturare. Sigur că acolo unde plata consumului de apă se face prin intermediul asociațiilor de proprietari, factura este emisă pe numele asociației și atunci proprietarul de apartament nu primește, individual, o factură de la noi. Există însă, de ceva vreme, posibilitatea ca aceștia să opteze pentru plata directă a consumului de apă către noi. Ei trebuie doar să facă o cerere în acest sens către noi, chiar dacă au datorii la asociație. Ei vor rămâne pe mai departe membri ai acelei asociații de proprietari, dar noi le facem un cont client separat, pe care le vom emite factura pentru consumul de apă și pentru serviciul de canalizare, urmând ca aceștia să plătească mai departe factura la noi. În aceste condiții, și acești abonați vor avea posibilitatea să își configureze un cont on-line și să beneficieze de facilitățile acestuia”, spune ing. Cristian Ionică.
Ceea ce este la fel de important este că serviciul cont client oferit de Apa Serv Valea Jiului abonaților săi este unul absolut gratuit. Acesta poate fi configurat și, mai apoi, accesat de pe orice terminal IT, fie el computer desktop sau laptop, tabletă sau smartfon. Mai mult, pentru abonații care nu sunt familiarizați cu tehnologia, la sediul central al Apa Serv, dar și la Centrele de Încasări (în limita timpului disponibil), angajații companiei de apă vin în sprijinul acestora pentru configurarea contului online.