Școală, artă și meserie în oferta noului an școlar de la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” din Petroșani

Școală, artă și meserie în oferta noului an școlar de la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” din Petroșani

Pentru sutele de elevi din clasele a VIII-a de la școlile gimnaziale din Petroșani și din alte localități ale Văii Jiului care au vizitat astăzi Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” din Petroșani, în cadrul activității de promovare a ofertei educaționale desfășurate aici sub genericul ”Porți deschise la… Leonida”, impresia unanimă a fost aceea că au pășit nu doar într-o școală tehnică, ci și într-un inedit și special ”mini-muzeu de artă și tehnologie”.

Astfel, vizitatorii au pătruns în lumea deosebită a Atelierelor Leonida, dar și a laboratoarelor și cabinetelor din această instituție de învățământ cu veche tradiție în învățământul tehnic și profesional din Valea Jiului.

Ei au putut vedea aici, pe lângă standurile cu produse confecționate în atelierele școlii, veritabile opere de artă ce poartă amprenta ingeniozității și imaginației colegilor mai mari, iar elevii au putut urmării ”live” etapele de realizare a unor piese simple. Dacă la mecanici s-a găurit și polizat, la textiliști s-au confecționat fețe de masă pentru sărbători, iar la estetică fetele și-au aranjat părul ca la salon. În laboratorul de CAD, elevii au urmărit proiectarea unei piese care, mai apoi, cu ajutorul imprimantei 3D, a prins viață.

Dincolo de aceste exemplificări privind activitățile care se derulează în această unitate de învățământ, viitorii absolvenți de gimnaziu au putut afla și că oferta  școlară a celor de la Leonida, pentru anul școlar 2024/2025 este una diversificată, adaptată perfect cerințelor pieței muncii astfel încât certificatul de absolvire al acestui liceu are cele mai mari șanse de a deveni o importantă carte de vizită la angajarea în câmpul muncii, după absolvire.

Directorul Liceului Tehnologic ”Dimitrie Leonida” din Petroșani, prof.dr. Mihaela Marița spune că, în plus, viitorii elevi ai liceului pot beneficia aici nu doar de o paletă diversă de specializări pe lângă o pregătire profesională temeinică, ci și de anumite stimulente cum ar fi de exemplu: bursa tehnologică la care se adaugă, pentru învățământul dual, și bursa oferită de agentul economic partener, accesul la o masă sănătoasă oferită prin programul național cu același nume, dar și stagii de pregătire practică la diverși angajatori sau oportunitatea de a participa la pregătire practică în străinătate (prin programele Erasmus), precum și școala de șoferi gratuită pentru elevii de la profilul ”mecanic auto” și, de asemenea, implicarea tuturor elevilor în activități extracurriculare diverse.

”Pe de altă parte, menționez faptul că liceul nostru este beneficiar al unui proiect european care urmează să intre în etapa de implementare, un proiect în cadrul căruia va  fi dotat,  în scurt timp,  cu tot ceea ce presupune materialul didactic necesar configurării unor laboratoare, cabinete si ateliere la standarde moderne, de nivel european”, spune prof.dr. Mihaela Marița.

Pentru anul școlar 2024-2025, oferta școlară de la „Dimitrie Leonida” este următoarea:

  • Pentru Liceu zi:
    -Tehnician Proiectant CAD – 12 locuri;
    – Tehnician Transporturi – 12 locuri;
  • Pentru Învățământ profesional:
    – Mecanic auto – 12 locuri;
    – Electrician auto – 12 locuri;
    – Operator la mașină cu comandă numerică – 12 locuri;
    – Frizer, coafor, manichiurist, pedichiurist – 12 locuri;
  • Pentru Învățământ Profesional Special:
    – Lăcătuș Mecanic Prestări Servicii – 6 locuri;
    – Frizer, coafor, manichiurist, pedichiurist – 6 locuri.

În cadrul acțiunii „Ziua Porților Deschise”, Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani si-a deschis cu adevărat nu numai porțile, ci și ușile pentru viitorii absolvenți ai claselor a opta. Și așa cum s-a văzut și de această dată, interesul elevilor pentru a urma aici cursurile profesionale și liceale este unul ridicat.

Din păcate, deși Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” beneficiază de resurse materiale și umane de înaltă calitate și de specializări deosebit de atractive, unitatea de învățământ încă se mai luptă cu mentalitatea părinților care, indiferent de rezultatele la examenele de evaluare ale copiilor lor sau indiferent de opțiunea acestora, preferă să-i îndrume, prioritar, către specializări umaniste ori către colegii de top, privându-i deseori de șansa de a a-și dezvolta abilitățile într-o meserie, de a obține o calificare și, mai apoi, de a-și definitiva studiile liceale și chiar universitare ca absolvenți ai acestei școli de tradiție în care zeci de generații au învățat că ”meseria este o brățară de aur”.