Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Prefectura Hunedoara / Comunicat de presă

Home Stiri la zi Prefectura Hunedoara / Comunicat de presă
Prefectura Hunedoara / Comunicat de presă

Instituția Prefectului – Județul Hunedoara a înaintat către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor Hunedoara o solicitare de informații potrivit art. 262 din Ordonanța de urgență 57/2019 – Codul Administrativ, ca urmare a pronunțării Hotărârii din data de 13.01.2023 a Tribunalului București în litigiul privind procedura de achiziție publică derulată de ADI – SIGD Hunedoara, finalizată cu încheierea Contractului LOT 3 nr. 44/10.10.2022 către firma SUPERCOM.

Prefectul județului Hunedoara, Călin Petru Marian, a declarat următoarele:

Situația generată de procedura de achiziție publică derulată de ADI – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara, finalizată cu încheierea Contractului LOT3 nr. 44/10.10.2022, trebuie gestionată cu prudență și prin strânsa cooperare a autorităților publice.

Este deja un fapt cunoscut că magistrații Tribunalului București au decis admiterea în parte a contestației făcute de către societatea Brai-Cata, în urma deciziei ADI Deșeuri de atribuire a contractului pentru salubrizarea Zonei 3 către operatorul Supercom, sancțiunile alternative stabilind că prezentul contract va avea termen de execuție până în luna mai a acestui an și nu în luna octombrie, cum era inițial prevăzut.

Chiar dacă recursul este posibil, atrag atenția tuturor factorilor direct implicați că este imperativ să se acorde o atenție sporită asupra respectării legislației în vigoare, mai ales în contextul rezilierii contractelor Zonelor de colectare 1 și 2 (Brad și Hațeg) cu vechiul operator, reziliere ce va avea loc la data de 21 ianuarie 2023.

Precedentul creat nu trebuie să se repete și în viitorul apropiat, iar de aceea, în calitate de prefect al județului Hunedoara, am înaintat astăzi o solicitare de informații către ADI – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara, pentru a clarifica această situație care impactează negativ comunitățile hunedorene.

Am solicitat să fie comunicate următoarele informații de interes public:

  • Care sunt consecințele juridice ale hotărârii Tribunalului Municipiului București asupra derulării contractului, mai ales asupra asigurării continuității funcționării serviciului de salubrizare în UAT-urile care fac parte din Zona de colectare 3 CENTRU, precum și care sunt măsurile luate pentru punerea în aplicare a hotărârii de reducere a termenului de execuție al contractului la data de 1 mai 2023?
  • Care sunt măsurile întreprinse pentru asigurarea continuității prestării serviciilor de salubrizare în UAT-urile din Zona de colectare 1 și 2 (Brad și Hațeg)?
  • Care este stadiul demersurilor și procedurilor pentru „licitația mare”, respectiv pentru atribuirea gestiunii serviciilor publice de salubrizare în UAT-urile din cele 3 zone de colectare precizate anterior?
  • Din ce fonduri va fi plătită amenda judiciară aplicată de către instanța judecătorească?”

Biroul de relații cu mass-media