În contextul suspendării cursurilor din unitățile de învățământ și continuării parcursului educațional în regim online, Digital Nation a lansat programul național “Profesor în Online”. Acesta pregătește cadrele didactice pentru a preda cu succes în mediul virtual și îi sprijină în dezvoltarea de abilități și competențe digitale recunoscute la nivel european, printr-un curs intensiv de 7 zile, oferit în mod gratuit. „Profesor în Online” reprezintă cel mai mare program de dezvoltare de competențe digitale ale profesorilor din România, la care sunt așteptați să participe peste 35.000 de profesori. Înscrierile pentru următorul curs sunt deschise până pe 8 mai, pe site-ul digitalnation.ro.
„Profesor în Online” este un curs de educație digitală accelerată, care are loc în mediul online și care este bazat pe o metodologie de predare și formare recunoscută la nivel european. Prin intermediul acesteia, profesorii navighează principalele provocări în predarea online și învață rapid cum să organizeze și să gestioneze o teleconferință, să își digitalizeze materialele de predare, să genereze teme, să dea teste și să pună note în catalogul virtual, dar și să se familiarizeze cu conduita de online, într-un simulator de clasă digitală. Peste 8500 de profesori au participat cu succes la o sesiune pilot a cursului, în perioada 7-13 aprilie.
„Am dezvoltat programul ‹Profesor în Online› ca un simulator de clasă digitală la scară mare, care încorporează toate valențele pe care un profesor le îndeplinește de obicei la ore – predare, mentorat, asistență, stimulare, motivare – dar care în același timp îi familiarizează pe profesori cu provocările și nevoile unui cursant într-un mediu virtual. În urma rezultatelor obținute până acum, o creștere a competențelor digitale de 67% conform testelor noastre și de 88% conform aprecierilor cursanților noștri, suntem încrezători că acest program va determina parcursul digital viitor al educației în România” declară Armina Sîrbu, arhitect de învățare digitală la Digital Nation.
Programul vine în întâmpinarea nevoii de pregătire a cadrelor didactice cu competențe de predare online și a eforturilor autorităților de elaborare a unei metodologii de continuare a cursurilor în mediul virtual, în contextul în care nivelurile competențelor digitale de bază și avansate ale românilor sunt cele mai scăzute în rândul statelor membre ale UE, potrivit Indicatorului European DESI 2019. „Dacă acum o lună pentru un profesor a ști să lucreze online cu elevii săi era ‹un lux›, acum este o ‹necesitate›” este de părere Magdalena Maria Georgescu, profesor la Școala Gimnazială ”Sf. Vineri” din Ploiești.
„Profesor în Online” propune o metodă de educație la distanță adaptată nevoilor și preferințelor tinerilor de azi de predare eficientă, conectare, colaborare și lucru în echipă. Profesorii parcurg un proces de pregătire accelerată de 7 zile, o experiență completă de învățare cu componente de predare, practică asistată, suport tehnic, interacțiune și colaborare între participanți. Cursanții care au testat programul au apreciat utilitatea informațiilor, calitatea formatorilor, suportul individual primit, materialele, formatul intensiv, aplicat și colaborativ de învățare, care a facilitat un progres rapid. „Cursul este interesant și foarte util. Am invatat multe în aceste zile și acum pot folosi cu succes platforma digitală pusă la dispoziție de școală. Tutorialele sunt deosebit de utile și le voi folosi și în continuare. Prestația formatorilor a fost la înălțime. Felicitări și mulțumim! Următoarea perioada va fi mai ușoară pentru mine și cu siguranță mai atractivă pentru copii. Cred ca aceste deprinderi formate sau consolidate acum și aceste materiale vor fi utile și în viitor, deschizandu-se o perioadă inovativă în învățământul românesc. Cursul este foarte util nu doar pentru aceasta perioada ci în general pentru toata activitatea unui profesor. Îndemn colegii din toata tara sa parcurgă acest curs. ’ apreciază Florentina Eugenia Deus, învățătoare la Școala Gimnazială Avram Iancu, Bistrita Nasaud.
Programul „Profesor în Online’ este realizat în cadrul National Continuity Program (NCP), o suită de cursuri și soluții practice de accelerare digitală dezvoltat de Digital Nation pentru sectoarele cheie ale României. Acesta se bucură de sprijin din partea Google, UiPath Foundation, OMV Petrom, Graffiti PR, Oradea TechHub, Eucom, P4Cards și a unei comunități de peste 100 de tineri implicați voluntar în procesul de implementare.
DIGITAL NATION este o organizație românească ce dezvoltă programe disruptive de formare accelerată în competențe digitale recunoscute la nivel european. În cadrul programelor sale de educație digitală, Digital Nation îmbină o arhitectură de învățare proprie cu metodologia RDEM (Remote Digital Education Model) și DigComp (EU Digital Skill Framework) pentru a pregăti noua generație de specialiști calificați digital, recunoscuți pe piața europeană a muncii.