Având în vedere creșterea numărului de infectări cu virusul SARS-CoV2, atât la nivel național, cât și la nivelul județului Hunedoara, precum și strădaniile de prevenire a răspândirii acestui virus, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara vine cu o serie de precizări pentru persoanele cu care lucrează.
Astfel, persoanele încadrate în grad de handicap, reprezentanții copiilor încadrați în grad de handicap și persoanele care doresc să solicite încadrarea într-un grad de handicap sunt rugate să limiteze, pe cât posibil, deplasarea la Serviciile de evaluare complexă copii/adulți și Biroul evidență prestații social din cadrul D.G.A.S.P.C. Hunedoara.
În acest sens, reamintim că documentele necesare pentru evaluarea/reevaluarea copilului/adultului în vederea încadrării în grad de handicap, precum și documentele necesare pentru obținerea beneficiilor acordate persoanelor încadrate în grad de handicap (bilete transport, roviniete, card european de dizabilitate) pot fi transmise prin e-mail, la următoarele adrese:
– sec_copii_hd@dgaspchd.ro – pentru transmiterea cererilor tip însoțite de documentele necesare privind încadrarea în grad de handicap a copilului;
– sec_adulți_hd@dgaspchd.ro – pentru transmiterea cererilor tip însoțite de documentele necesare privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte
– dgaspchd.beps@gmail.com – pentru corespondența privind acordarea beneficiilor persoanelor încadrate în grad de handicap.
Pentru reevaluarea încadrării în grad de handicap documentele se pot depune cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului de grad de handicap. De asemenea, soluționarea cererii de evaluare în vederea încadrării într-un grad de handicap se realizează în termen de 60 de zile de la înregistrarea cererii. De asemenea, potrivit reglementărilor legale în vigoare, valabilitatea certificatelor de încadrare în grad de handicap se prelungește pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
Prin urmare, conducerea DGASPC Hunedoara adresează beneficiarilor de servicii sociale rugămintea ca aceste documente să se transmită exclusiv pe e-mail, urmând ca fiecare reprezentant legal al copilului/persoană adultă să fie contactată telefonic pentru evaluare/reevaluare de către reprezentanții serviciilor de evaluare complexă, iar în ceea ce privesc beneficiile acordate persoanelor încadrate în grad de handicap – bilete transport, roviniete, card european de dizabilitate – acestea vor fi transmise prin poștă la domiciliul persoanei cu confirmare de primire.