Instituția Prefectului – Județul Hunedoara a înaintat către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor Hunedoara o solicitare de informații potrivit art. 262 din Ordonanța de urgență 57/2019 – Codul Administrativ, ca urmare a pronunțării Hotărârii din data de 13.01.2023 a Tribunalului București în litigiul privind procedura de achiziție publică derulată de ADI – SIGD Hunedoara, finalizată cu încheierea Contractului LOT 3 nr. 44/10.10.2022 către firma SUPERCOM.
Prefectul județului Hunedoara, Călin Petru Marian, a declarat următoarele:
Situația generată de procedura de achiziție publică derulată de ADI – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara, finalizată cu încheierea Contractului LOT3 nr. 44/10.10.2022, trebuie gestionată cu prudență și prin strânsa cooperare a autorităților publice.
Este deja un fapt cunoscut că magistrații Tribunalului București au decis admiterea în parte a contestației făcute de către societatea Brai-Cata, în urma deciziei ADI Deșeuri de atribuire a contractului pentru salubrizarea Zonei 3 către operatorul Supercom, sancțiunile alternative stabilind că prezentul contract va avea termen de execuție până în luna mai a acestui an și nu în luna octombrie, cum era inițial prevăzut.
Chiar dacă recursul este posibil, atrag atenția tuturor factorilor direct implicați că este imperativ să se acorde o atenție sporită asupra respectării legislației în vigoare, mai ales în contextul rezilierii contractelor Zonelor de colectare 1 și 2 (Brad și Hațeg) cu vechiul operator, reziliere ce va avea loc la data de 21 ianuarie 2023.
Precedentul creat nu trebuie să se repete și în viitorul apropiat, iar de aceea, în calitate de prefect al județului Hunedoara, am înaintat astăzi o solicitare de informații către ADI – Sistemul Integrat de Gestionare a Deșeurilor județul Hunedoara, pentru a clarifica această situație care impactează negativ comunitățile hunedorene.
Am solicitat să fie comunicate următoarele informații de interes public:
- Care sunt consecințele juridice ale hotărârii Tribunalului Municipiului București asupra derulării contractului, mai ales asupra asigurării continuității funcționării serviciului de salubrizare în UAT-urile care fac parte din Zona de colectare 3 CENTRU, precum și care sunt măsurile luate pentru punerea în aplicare a hotărârii de reducere a termenului de execuție al contractului la data de 1 mai 2023?
- Care sunt măsurile întreprinse pentru asigurarea continuității prestării serviciilor de salubrizare în UAT-urile din Zona de colectare 1 și 2 (Brad și Hațeg)?
- Care este stadiul demersurilor și procedurilor pentru „licitația mare”, respectiv pentru atribuirea gestiunii serviciilor publice de salubrizare în UAT-urile din cele 3 zone de colectare precizate anterior?
- Din ce fonduri va fi plătită amenda judiciară aplicată de către instanța judecătorească?”
Biroul de relații cu mass-media