Este cât de poate de clar faptul că o dezvoltare turistică a regiunii Văii Jiului, fără modernizarea principalelor căi de acces rutier care să configureze trasee de acces auto facile, rămâne doar un deziderat greu, dacă nu imposibil de realizat. Cu toate că autoritățile locale și chiar cele județene știu foarte bine acest lucru, din păcate posibilitățile de acțiune ale acestora sunt limitate, rezumându-se doar la lobby-ul politic și la a atrage atenția administratorilor de drumuri naționale asupra stării deficitare a drumurilor și de a le solicita să intervină.
Este ceea ce, în mod constant, fac de ani de zile și primarii din Uricani (în ceea ce privește necesitatea continuării și finalizării investițiilor la modernizarea DN66A, pe tronsonul cuprins între Câmpușel și Cerna Sat – jud. Gorj) sau din Petrila (în ceea ce privește reabilitarea și modernizarea DN 7A, pe tronsonul cuprins de la intrarea în Cheile Jiețului și limita de vecinătate cu județul Vîlcea). În ciuda unor promisiuni și chiar măsuri care s-au luat de-a lungul timpului, cele două drumuri naționale care pot avea un rol decisiv în dezvoltarea turismului în regiunea Văii Jiului, sunt în continuare mai mult o piedică în calea acestui obiectiv.
Cu toate că nici Consiliul județean Hunedoara nu are atribuțiuni directe în administrarea acestor drumuri, președintele CJH, Laurențiu Nistor nu uită că este și liderul județean al celui mai important partid politic din regiune și că, în această calitate, are datoria de a duce mesajele comunităților locale în atenția factorilor de decizie de la nivelul administrației centrale. Cu aceste argumente a mers Laurențiu Nistor, în aceste zile la București, împreună cu echipa tehnică a CJH, pentru o serie de discuții punctuale privind situația drumurilor naționale din județul Hunedoara, la sediul CNAIR. Din delegația județului Hunedoara a făcut parte și administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram, care a detaliat câteva din discuțiile care au fost puse pe tapet la această întrevedere la care a participat inclusiv ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”La solicitarea expresă a domnului președinte Laurențiu Nistor, reprezentanții CNAIR au dat asigurări, în fața ministrului Transporturilor că, în ceea ce privește DN7A, în perioada imediat următoare vor fi realizate, pe programul de întreținere și reparații al DRDP Timișoara, lucrări de reabilitare a acestui drum în special pe cei câțiva kilometri din Cheile Jiețului afectate de degradarea carosabilului, iar în vara acestui an întregul tronson de drum cuprins de la intrarea în Cheile Jiețului și până la limita cu județul Vâlcea va intra pe un program de investiții care să pună în valoare această arteră rutieră care leagă Valea Jiului de Transalpina. În ceea ce privește DN 66A, președintele Laurențiu Nistor a solicitat ca această investiție să fie repusă pe lista obiectivelor finanțate de CNAIR, iar ministrul Sorin Grindeanu a dat asigurări că proiectul va fi scos la licitație tot în cursul acestui an”, a declarat Costel Avram.
Sigur că aceste noi promisiuni deschid din nou o umbră de speranță pentru oamenii din Valea Jiului care cred cu tărie că modernizarea acestor drumuri poate avea consecințe favorabile pentru dezvoltarea turistică și economică a zonei, dar cum de-a lungul ultimilor ani promisiuni de acest fel au mai existat, fără a fi urmate însă și de acțiuni concrete, semnalăm acest nou semnal pozitiv dat de CNAIR și girat de ministrul Transporturilor în fața liderului social-democraților hunedoreni cu privire la repunerea pe tapet a proiectelor de investiții care privește DN7A și DN66A, sub rezerva că vom trăi și vom vedea dacă ele se vor și concretiza, de data aceasta.