Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

România turistică promovată în SUA. Castelul Corvinilor, printre obiectivele de interes pentru americani.

România turistică promovată în SUA. Castelul Corvinilor, printre obiectivele de interes pentru americani.

Un număr de nou dintre cele mai importante companii de turism din SUA au participat, în perioada 13-19 octombrie 2024 la o vizită de informare organizată de Ministrerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în țara noastră. Inițiativa a avut ca scop promovarea României pe piața americană, printr-un tur intensiv, axat pe explorarea unora dintre cele mai atractive obiective și destinații turistice din țară.

Traseul a pornit din Transilvania și a inclus obiective turistice de excepție, precum Salina Turda, cetatea Alba Carolina și Castelul Corvinilor, care evidențiază atât istoria, cât și frumusețea naturală a regiunii. De asemenea, a fost promovat turismul balnear de tradiție milenară, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanții au explorat ruinele băilor romane de la Germisara și cascada Clocota.

Orașele Cluj-Napoca, Sibiu și București au fost prezentate în calitate de destinații culturale, în timp ce castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul. Precizăm că în primele șase luni ale acestui an, SUA s-a clasat pe locul patru în topul țărilor sursă pentru turismul românesc, devansând piețe tradiționale precum Franța și Spania.

La finalul vizitei de informare, cele 9 companii de turism americane, respectiv Downtown Travel, Panorama Travel, SKybird Travel, Up and AWay Travel, Voyzant, Road Scholar, ACIS, Grand Circle, Flight Centre USA, au avut o întâlnire la București, în format B2B, cu tour operatori români.