Un număr de nou dintre cele mai importante companii de turism din SUA au participat, în perioada 13-19 octombrie 2024 la o vizită de informare organizată de Ministrerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în țara noastră. Inițiativa a avut ca scop promovarea României pe piața americană, printr-un tur intensiv, axat pe explorarea unora dintre cele mai atractive obiective și destinații turistice din țară.
Traseul a pornit din Transilvania și a inclus obiective turistice de excepție, precum Salina Turda, cetatea Alba Carolina și Castelul Corvinilor, care evidențiază atât istoria, cât și frumusețea naturală a regiunii. De asemenea, a fost promovat turismul balnear de tradiție milenară, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanții au explorat ruinele băilor romane de la Germisara și cascada Clocota.
Orașele Cluj-Napoca, Sibiu și București au fost prezentate în calitate de destinații culturale, în timp ce castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul. Precizăm că în primele șase luni ale acestui an, SUA s-a clasat pe locul patru în topul țărilor sursă pentru turismul românesc, devansând piețe tradiționale precum Franța și Spania.
La finalul vizitei de informare, cele 9 companii de turism americane, respectiv Downtown Travel, Panorama Travel, SKybird Travel, Up and AWay Travel, Voyzant, Road Scholar, ACIS, Grand Circle, Flight Centre USA, au avut o întâlnire la București, în format B2B, cu tour operatori români.