Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Studenții și profesorii de la Universitatea din București contribuie la creșterea calității educației din Geoparcul Țării Hațegului

Studenții și profesorii de la Universitatea din București contribuie la creșterea calității educației din Geoparcul Țării Hațegului

Peste 200 de elevi din ciclul primar, de la trei școli gimnaziale din Rețeaua EduGeoparc a Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului, administrat de Universitatea din București (UB), au participat la activități educaționale interactive. Acestea au fost desfășurate de șapte studente de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul UB coordonate de dr. Loredana Pătrășcoiu.

Prin intermediul jocurilor educative, studentele au realizat o evaluare a nevoilor de învățare ale elevilor din Școlile Gimnaziale Sîntămăria-Orlea și Sălașu de Sus. Scopul activităților a fost de a sprijini cadrele didactice în identificarea celor mai potrivite metode de lucru. Totodată, evaluarea oferă părinților resurse utile pentru a-și ajuta copiii să înregistreze progrese în procesul de învățare.

La Școala Gimnazială „Aron Densușianu” din Hațeg, abordarea educațională a fost una inovatoare, centrată pe conceptul de rewilding. Prin joc, elevii au avut ocazia să exploreze natura în mod interactiv. Prin această experiență, au dobândit abilități practice și o mai bună înțelegere a lumii din jurul lor.

După activitățile desfășurate pe teren, studentele și-au exprimat disponibilitatea de a continua activitățile de sprijin alături de elevi în mediul online. Aceste inițiative fac parte din programul de Service Learning promovat de Universitatea din București, care încurajează aplicarea în practică a cunoștințelor teoretice dobândite de studenți.

Deplasarea și activitățile desfășurate au fost posibile cu sprijinul doamnei prof. univ. dr. Magdalena Iordache-Platis, prorector a Universității din București, coordonator al domeniului responsabilitate socială. Aceste rezultate vor contribui la activitățile de cercetare desfășurate de Universitatea din București, consolidând impactul educațional și științific al inițiativei. Totodată, ele vor fi diseminate la nivel internațional într-un cadru de colaborare transnațională, ca parte a proiectului Interreg Danube GeoTour Plus, în care Universitatea din București este partener.

Prin astfel de schimburi de experiență între actori din mediul universitar și cel preuniversitar, Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului, împreună cu Universitatea din București, își urmează menirea de a contribui la parteneriate educaționale inovatoare pentru comunitățile locale, oferind soluții sustenabile pentru progresul în educație.