Mariana Ghicioi nu este numai un dascăl iubit de copii și apreciat, în egală măsură, de părinți și de colegi, ci și un om dedicat, trup și suflet, profesiei sale de profesor pentru învățământul primar de la Școala gimnazială „Carmen Sylva” din Petroșani. Ori de câte ori are ocazia, Mariana Ghicioi mărturisește că în sala de clasă, alături de elevii săi, se simte mereu, la fel de bine ca acasă.
Poate acesta să fi fost și motivul pentru care, în primăvară, atunci când a aflat despre campania „O Sală de Clasă ca Acasă ”, derulată de două mari şi generoase companii: P&G şi dm drogerie markt România a înscris, imediat, „Clasa inimioarelor” de la Școala gimnazială „Carmen Sylva” (ce funcționează ca structură a Colegiului Național de Informatică „Carmen Sylva” din Petroșani) în acest proiect, cu speranța că va putea astfel să dea o și mai mare strălucire spațiului în care-și desfășoară activitatea împreună cu micii școlari. S-a bucurat în 11 iunie 2024, atunci când organizatorii au anunțat că, între cele 3 săli de clase selectate pentru a fi complet modernizate prin intermediul acestei campanii, se numără și „Clasa inimioarelor”. Pentru că știa, încă de pe atunci că, odată cu începerea noului an școlar, elevii săi vor avea ocazia să învețe într-o sală de clasă cu adevărat ca… acasă!
„Sigur că suntem fericiți! Suntem singura clasă din județ care a câștigat competiția din acest an și printre cele numai câteva din țară. Iar „Clasa Inimioarelor” arată acum, după finalizarea investițiilor, așa cum am visat dintotdeauna că trebuie să arate o sală de clasă pentru elevii mei. Le mulțumesc din suflet tuturor celor care au făcut posibil ca acest vis să devină realitate”, a spus prof. Mariana Ghicioi.
Zilele trecute, în preajma Crăciunului, înainte de vacanță, noua sală de clasă, complet modernizată în cadrul campaniei derulate de cele două mari companii, a fost inaugurată, iar imaginile atașate arată mai bine decât o pot face un milion de cuvinte, schimbările profunde care au avut loc aici. Spațiul a fost reamenajat cu sprijinul unui arhitect cu o vastă experiență în crearea de spații educaționale pentru copii, astfel încât să le ofere un spațiu prietenos și adecvat celor mai mici elevi, aflați la primul lor contact cu școala.
„Clasa Inimioarelor” de la Școala gimnazială „Carmen Sylva” Petroșani beneficiază acum de o sală complet renovată – de la pardoseală și pereți, până la mobilier nou și elemente decorative – adecvată elevilor din clasele pregătitoare. Astfel, aceasta a devenit un loc unde abordarea modernă a designului se îmbină cu cele mai noi metode de studiu care, împreună să contribuie la creșterea atractivității școlii și, implicit, la scăderea abandonului școlar.
La mica festivitate de inaugurare, elevilor doamnei prof. Mariana Ghicioi, li s-au alăturat conducerea unității de învățământ și directorii de comunicare ai companiilor care au dezvoltat acest inedit și, totodată, reușit, proiect. Aceștia au arătat că, pe lângă sala de clasă de la această școală din Petroșani, alte două clase de la unități de învățământ primar, una din comuna Corbi, jud. Argeș și alta din București (Școala Gimnazială nr. 136) sunt beneficiarele acestei campanii, în anul 2024.
„Ne păstrăm implicarea în susținerea unor cauze sociale destinate copiilor și punem accent și în acest an pe inițiativele care au ca scop educația acestora. Împreună cu partenerii de la P&G am reușit să renovăm 3 săli de clasă, iar acest lucru reprezintă o dovadă clară că ne dorim să continuăm susținerea unor tinere generații prin educație și prin oferirea de condiții moderne de studiu. Prin aceste trei săli am reușit să acoperim atât regiuni geografice diferite ale României, cât și comunități mai puțin favorizate. Am ajuns astfel acolo unde nevoia de educație și de condiții moderne de studiu poate avea o contribuție decisivă. Ne dorim să continuăm și să extindem această colaborare din cadrul proiectului O Sală de Clasă ca Acasă pentru a putea oferi cât mai multor copii șansa să aibă acces la o educație modernă și sănătoasă”, a spus Daniela Jordanovski, Manager Marketing și Achiziții în cadrul dm România.
„P&G și brandurile sale își mențin implicarea în educația viitoarelor generații din România prin proiecte și parteneriate locale și naționale. Cu ajutorul partenerilor noștri de la dm România am reușit ca în 2024 să renovăm 3 noi săli de clasă și să ajungem în și mai multe comunități. Campania #OSalădeClasăcaAcasă este unul dintre proiectele prin care ne propunem să îmbunătățim viața românilor, oferind elevilor condiții mai bune în școli. Sperăm că acest lucru va contribui la optimizarea învățământului în comunitățile cu care lucrăm”, a spus George Carpov, Company Communications Director P&G.
Campania „O Sală de Clasă ca Acasă” a fost lansată de P&G în 2018. Iar lucrurile realizate deja în acest proiect pot fi considerate cu adevărat un model de bune practici despre cum trebuie să arate infrastructura educațională din țara noastră.