Finalul anului 2019 găsește operatorul regional de apă și canalizare din Valea Jiului în fața unui nou bilanț pozitiv la aproape toate capitolele.
Directorul general al Apa Serv Valea Jiului, Cristian Ionică a arătat, în cadrul ultimei sale conferințe de presă din acest an, că obiectivul principal al companiei de apă, acela de a furniza apă de calitate 24 de ore din 24 consumatorilor din Valea Jiului a fost realizat în proporție de 98%. ”Am reușit să ne atingem obiectivul principal, am reușit să gestionăm eficient cei 600 de km de rețea de apă și 200 de canalizare, dar și stațiile de tratare, respectiv de epurare, astfel încât problemele care au apărut au fost soluționate, cu responsabilitate și rapiditate”, a declarat Cristian Ionică.
Acesta a arătat că în cursul anul 2019, la Dispeceratul ASVJ au fost semnalate peste 3900 de situații care au generat tot atâtea intervenții ale echipelor de muncitori de la apă și canal. ”Important de precizat este faptul că, în ceea ce privește reclamațiile, care s-au cifrat undeva la 2900 în cursul acestui an, 87% au fost rezolvate în mai puțin de 24 de ore, celelalte fiind și ele rezolvare, dar necesitând intervenții mai anevoioase. În același timp, vreau să punctez faptul că toate aceste lucrări de intervenții s-au încadrat în bugetul prognozat de cheltuieli”, a declarat Cristian Ionică, directorul general al ASVJ.
Acest lucru, dar și o atentă și permanentă analiză economică au condus la încadrarea în Bugetul de Venituri și Cheltuieli. ”Am funcționat bine și din punct de vedere economic. Cheltuielile au fost sub limitele veniturilor, ceea ce ne plasează din nou în rândul firmelor profitabile, fapt cu care ne mândrim. Deci, putem spune că din punct de vedere economic societatea a funcționat bine. Și a funcționa așa datorită tuturor colegilor, datorită experienței fiecăruia dintre noi începând de la formațiile de bază apă și canal până la serviciile suport, plus ajutorul tuturor celor implicați în activitatea noastră și înțelegerea din partea primăriilor și acționarului majoritar Consiliul Județean, care ne-au sprijinit de fiecare dată”, spune Cristian Ionică.
În opinia acestuia, un rol esențial în obținerea acestor rezultate l-au avut și beneficiarii, care au înțeles că pentru ca serviciile prestate de Apa Serv Valea Jiului să se poate fi furnizate la standardele de calitate așteptate de fiecare consumator, apa trebuie plătită. Așa se face că Apa Serv a înregistrat un grad bun de colectare, care se cifrează la 101 %, acest lucru însemnând o colectare aproape totală a contravalorii taxelor la zi, la care se adaugă recuperarea unor datorii mai vechi. Motiv pentru care conducerea Apa Serv Valea Jiului transmite mulțumiri tuturor consumatorilor, asigurându-i că aceleași standarde ale activității vor sta și la baza relațiilor contractuale din anul viitor.