Președintele Consiliului Județean Hunedoara, în anchetă incognito la Spitalul de Urgență din Deva

Că munca medicilor și a întregului personal al sistemului medical de urgență din spitalele hunedorene este una intensă, grea și cu foarte multe provocări, nu contestă nimeni. Așa cum nimeni nu contestă importanța oamenilor care salvează vieți și efortul lor, de multe ori supraomenesc, la locul de muncă. Doar că, din păcate de prea multe ori, activitatea din serviciile de urgență ale spitalelor hunedorene, la fel ca a multor altora din diverse orașe ale țării, este însoțită de atitudinea deseori incalificabilă a celor care au datoria de a veni în sprijinul oamenilor aflați într-o situație de sănătate extremă.

Reclamațiile privind atitudinea personalului de la Urgența celui mai mare spital de urgență din județul Hunedoara, cel de la Deva, cu privire la modul în care sunt tratați, uneori umiliți, pacienții care ajung în camera de gardă a făcut nu de puține ori subiect al unor anchete jurnalistice, iar plângerile oamenilor au ajuns inclusiv la autorități. Desigur, de prea puține ori, aspectele semnalate de oameni s-au putut și dovedi, în urma anchetelor demarate de cei în drept.

În ultimii ani, Consiliul județean Hunedoara a reușit să atragă fonduri semnificative pentru activitatea Spitalului de Urgență din Deva, iar secția UPU a avut parte de mai multe proiecte de investiții care să asigure modernizarea acesteia. În același timp, ca om politic social-democrat, președintele CJH, Laurențiu Nistor a susținut toate deciziile luate pentru creșterea salariilor personalului din sistemul medical. Cu toate acestea, asupra sa și a Consiliului județean Hunedoara, care tutelează activitatea Spitalului Județean din Deva, s-au îndreptat inclusiv acuzele potrivit cărora tolerează atitudini revoltătoare a celor de la UPU Deva față de pacienți. Asta cu toate că, în repetate rânduri, Laurențiu Nistor a cerut explicații conducerii Spitalului, ca urmare a reclamațiilor primite.

Cum lucrurile nu par să se fi schimbat, președintele Consiliului județean Hunedoara a decis să verifice personal cum stau lucrurile, după ce valul de nemulțumiri și reclamații din partea cetățenilor cu privire la activitatea de la UPU Deva s-a amplificat în ultima perioadă. ”În ultimele luni, am primit numeroase sesizări în legătură cu modul în care sunt primiți și tratați pacienții care ajung la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență din Deva. Cea mai recentă, sâmbătă seară. Tocmai terminasem munca de acasă, în grădină, când am fost informat că un pacient în vârstă aștepta de mai bine de o oră și jumătate ca cineva să se ocupe de el. A fost momentul în care am decis să merg personal la UPU, ca ”pacient”, să constat personal ce și cum se întâmplă acolo. Nu mi-am schimbat hainele, am pornit imediat spre spital. Era ora 21.30”, spune Laurențiu Nistor.

Din păcate, după cum avea să ne destăinuie domnia sa, odată ajuns la UPU, majoritatea sesizărilor s-au confirmat. La Spitalul de Urgență din Deva, „pacientul” Nistor a primit același tratament: indiferența. ”Am așteptat pe hol 45 de minute, timp în care, deși le-am spus asistentelor că mă simt foarte rău și nu pot merge să-mi fac singur fișa de internare, nimeni nu m-a luat în seamă. Mai mult, am văzut că de același ”tratament” se loveau și ceilalți oameni ajunși la Urgențe. Această abordare trebuie să înceteze! Nu este posibil ca pacienții care ajung la „Urgență” să fie tratați în acest fel. Mesajul meu pentru personalul UPU este clar: ori își schimbă comportamentul, ori pleacă acasă! Este momentul ca întreg personalul să înțeleagă că atitudinea față de pacienți trebuie să se schimbe!”, a spus Laurențiu Nistor.

Președintele CJH atrage acum atenția că Spitalul Județean are o echipă managerială răspunzătoare pentru ce se întâmplă în toate secțiile, cu atât mai mult la Unitatea de Primiri Urgențe, care este poarta de intrare în acest spital. ”Trebuie luate măsuri disciplinare legale împotriva celor care continuă să aibă atitudine nepotrivită față de pacienți. Medicina și asistența medicală sunt profesii grele, pentru care este nevoie de multă dăruire, de empatie și, sigur că da, de pricepere. Vreau ca în cel mai scurt timp, echipa din UPU să fie dată exemplu pozitiv. Investim milioane de euro în acest spital, în secții noi, în modernizări și dotări medicale”, a mai spus președintele CJH, Laurențiu Nistor, după experiența neplăcută pe care a avut-o în urma anchetei sale incognito la unitatea medicală aflată în subordinea CJH.

Vedeți filmul ”descinderii” președintelui CJH Laurențiu Nistor, ca ”pacient” la UPU Deva, urmând linkul de mai jos: https://fb.watch/cj-jZQd0mn/