Așa cum, din punct de vedere istoric, Policolor și SPOR au fost întotdeauna legate de elementul social și de comunitate, deloc întâmplător se asociază acum și cu proiectul Via Transilvanica, proiect care aduce împreună Romania Autentică cu cele peste 60 de comunități, fiecare unică în felul ei, sate uitate, comune înstărite, orașe mici, urbe celebre, care contribuie împreună la formarea și promovarea identității de țară, dar și la dezvoltarea zonelor străbătute de Via Transilvanica.
În cadrul evenimentului de inaugurare a celui mai recent tronson, SPOR, brand de calitate din familia Policolor, a anunțat parteneriatul cu Asociația Tășuleasa Social, în cadrul proiectului Via Transilvanica, drumul-manifest care propune descoperirea la pas a României. Astfel, începând din acest an, marcajele folosite se vopsesc ușor cu SPOR, mai exact cu vopseaua dedicată drumului care uneste o țară – portocaliul de Via Transilvanica. Nuanța specială va fi folosită atât pentru marcarea traseului, cât și pentru lucrările de mentenanță pe care echipa Tășuleasa le desfășoară constant. Cunoscutele borne de andezit nu lasă călătorii să se piardă și permit tuturor să urmărească povestea frumoasă a locurilor care creează o legătură unică în România, de la Nord la Sud. Odată cu portocaliul de Via Transilvanica, drumeții pot întâlni și borna SPOR, în județul Alba. Executată într-un bloc masiv de andezit, sculptura arată o pensulă care urmărește conturul țării, oferind protecție spațiului cultural românesc, așa cum vopseaua SPOR oferă protecție spațiilor în care este folosită.
În weekend, la Cetatea Mălăiești, au fost sărbătoriți 141 km noi pe tronsonul din județul Hunedoara, care vin în completarea celor existenți de pe Via Transilvanica. Acest traseu oferă o incursiune în trecutul istoric al românilor și al țării noastre. Astfel, drumeții ce parcurg Via Transilvanica din direcția Putna către Drobeta Turnu-Severin, vor putea afla mai multe, vor descoperi și degusta din frumusețile județului Hunedoara, lasându-se ghidați de bornele marcate cu SPOR în Portocaliul de Via Transilvanica.
Din partea SPOR, brand de tradiție al Policolor, la inaugurare a participat Elena Curelaru, Group Marketing Director Policolor Orgachim. „Drumurile care ne unesc sunt și cele pe care se construiesc cele mai frumoase și trainice povești. Așa cum SPOR, brand al Policolor, ajută românii să-și amenajeze căminele la care visează, așa contribuie acum la susținerea unui vis care ne unește pe toți într-un proiect, pe multe generații de acum încolo”, a declarat Elena Curelaru, Group Marketing Director Policolor Orgachim.
La festivitatea de inaugurare de la Cetatea Mălăiești au mai participat, așa cum am arătat și în reportajul nostru de la acest eveniment, ambasadorii proiectului Mihaela Miroiu, Toma Coconea, Tibi Ușeriu, Ion Barbu și Andi Moisescu, împreună cu reprezentanți ai partenerilor proiectului: Consiliul Județean Hunedoara, Destinația de Ecoturism Țara Hațegului – Retezat și Serviciul Public Județean. La evenimentul în care a fost introdus cel mai nou segment Via Transilvanica au mai luat parte specialiștii Salvamont Hunedoara, împreună cu reprezentanți ai instituțiilor locale și ai primăriilor, reprezentanți și sponsori ai proiectului, organizații locale, voluntari, locuitori din zonă și jurnaliști.
Via Transilvanica traversează zece județe, 60 de comunități și promovează valorile culturale, etnice, istorice și naturale și diversitatea României în spiritul „turismului lent”. Drumul este un adevărat catalizator pentru culturile care coexistă de secole în țara noastră, fiind unul dintre proiectele simbol pentru România.