ADI Green Line Valea Jiului pregătește organigrama de funcționare a noii societăți de transport local din Valea Jiului

ADI Green Line Valea Jiului pregătește organigrama de funcționare a noii societăți de transport local din Valea Jiului

Proiectul ”Green Line Valea Jiului”, care-și propune implementarea unui serviciu public de transport interurban între localitățile din Valea Jiului avansează pe zi ce trece, momentul punerii în funcțiune a noului sistem de transport local ecologic fiind tot mai aproape.

În aceste zile, la Petroșani, a avut loc o nouă întâlnire între primarii localităților din Valea Jiului și ai Consiliului județean Hunedoara, care formează împreună Asociația de Dezvoltare Intracomunitară ”Green Line Valea Jiului”, cea care urmărește implementarea acestui important proiect european și care va gestiona activitatea noului serviciu public de transport local. Întâlnirea a avut ca scop, potrivit declarațiilor făcute de administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram, care deține în prezent și funcția de președinte al ADTI Green Line Valea Jiului, pentru analizarea unui prim draft al organigramei viitoarei societăți de transport local.

”Pentru că ne dorim să punem cât mai repede în funcțiune acest Serviciu public, prin care cetățenii Văii Jiului vor avea la dispoziție un transport local modern, eficient și performant, lucrăm, în paralel, pe mai multe fronturi. Pe de o parte, constructorul a reluat lucrările de infrastructură la capacitate maximă, iar pe de altă parte, împreună cu primarii și cu conducerea societății de transport care va realiza efectiv activitatea acestui nou serviciu public, am început discuțiile pentru aprobarea organigramei, document în baza căruia putem trece mai departe, la angajarea personalului care va deservi Serviciul Public de Transport Local din Valea Jiului”, a declarat Costel Avram.

Acesta spune că, în ceea ce privește partea de infrastructură, există premise ca lucrările să avanseze rapid în lunile următoare, astfel încât cel târiu la jumăptatea acestui an, autobuzele electrice să poată circula deja pe traseele stabilite. ”Constructorul lucrează pe mai multe șantiere, simultan iar, în perioada următoare vor fi deschise și alte șantiere, astfel încât să mergem înainte cu acest proiect cât de rpede posibil. În prezent, pentru că vremea permite acest lucru, au fost reluate lucrările de la Vulcan, în Colonia de Jos, acolo unde va funcționa depoul central și stațiile de încărcare pentru cele 26 de autobuze electrice. Au început, în paralele, lucrările și la Uricani, undeva în zona fostei mine de la Valea de Brazi, unde va fi o stație de întoarcere, cu un minidepou pentru garare și alte stații de încărcare. Vor începe, în scurt timp, lucrări similare și în cealaltă parte a Văii Jiului, la Petrila și la Aninoasa. De asemenea, suntem deja pregătiți pentru asfaltarea celor peste 5 km de drum din șoseaua care va deservi traseul de transport local și, imediat ce vremea va permite, vor fi făcute asfaltări pe raza mai multor localități, cele mai ample urmând să fie la Vulcan, Petroșani, Lupeni și Uricani”, spune Costel Avram.

În același timp, în ședința ADTI ”Green Line Valea Jiului”, managerul viitoarei societăți de transport local, dr.ing. Aurelian Nicola, a prezentat un prim draft al organigramei necesare pentru buna funcționare a acestei companii.

”Construirea organigramei nu este un proces ușor, tocmai de accea am început deja discuțiile pe marginea acestui subiect cu primarii, pentru că de dumnealor va depinde, în totalitate, buna funcționare a acestui serviciu public. Noi, Consiliul județean, vom ieși din ADTI după finalizarea investițiilor, iar cele 6 primării din Valea Jiului și societatea înființată de acestea vor gestiona bunul mers al acestei activități în beneficiul direct al cetățenilor. Pentru asta, este clar că va fi necesară angajarea unui număr de circa 60 de șoferi iar acestora se vor adăuga și alte angajări pentru personal de deservire și TESA. Discuțiile vor continua în luna martie, pe acest subiect, iar în momentul în care se va lua o decizie finală, vom trece la etapa următoare, respectiv organizarea concursurilor pentru angajarea șoferilor și a personalului”, a mai spus Costel Avram.

Acesta apreciază că, în ciuda sincopelor prin care a trecut acest proiect de anvergură, important este că, mai devreme sau mai târziu, acesta va fi realizat, iar cetățenii Văii Jiului se vor putea bucura de un serviciu public de transport local modern, eficient, ieftin și ecologic. Iar efectele pozitive ale ”Green Line Valea Jiuluiu” se vor face remarcate încă din prima jumătate a acestui an.