Primăria municipiului Lupeni are cea mai eficientă administrație locală din județul Hunedoara

Primăria municipiului Lupeni are cea mai eficientă administrație locală din județul Hunedoara

Discuțiile privind reforma în domeniul administrației publice, care au loc în această perioadă în cadrul dezbaterilor publice pe marginea măsurilor de corectare a deficitului bugetar inițiate de Guvernul României găsesc administrația locală de la Lupeni cu lecțiile deja făcute.

Potrivit simulărilor realizate la nivelul Guvernului României, la solicitarea premierului Ilie Bolojan, cu referire la eficiența administrațiilor publice locale din România, Primăria municipiului Lupeni are un aparat administrativ nu doar corect dimensionat ci și eficient. Potrivit datelor statistice publicate pe situl Guvernului, numărul maxim de salariați pe care Primăria municipiului Lupeni îi poate avea, conform legislației în vigoare la acest moment, este de 210 persoane.

În condițiile în care reforma administrativă propusă de premierul Ilie Bolojan va presupune reduceri ale aparatului administrativ cu 40%, Primăria din Lupeni ar putea avea o organigramă cu 137 de posturi, iar în condițiile unei reduceri cu 45%, Primăria din Lupeni ar putea avea o organigramă cu 129 de posturi.

La acest moment însă, Primăria municipiului Lupeni are un număr total de numai 109 angajați. Un simplu calcul aritmetic arată că aparatul administrației publice locale din municipiul Lupeni are la acest moment un deficit de personal de 101 salariați și, chiar în condițiile reducerii, prin lege, a numărului de angajați în administrațiile locale cu 40% sau chiar 45%, Primăria municipiului Lupeni tot ar mai avea dispinibile aproape 30 de posturi.

Primarul municipiului Lupeni, Lucian Resmeriță arată că, în prezent, Primăria municipiului Lupeni funcționează cu doar 51% din personalul cuprins în organigrama instituției, fără a exista însă nici un fel de sincope în ceea ce privește bunul mers al serviciilor publice sau al investițiilor.

Primarul Lucian Resmeriță spune că, în ceea ce privește administrația publică locală de la Lupeni, reforma administrativă a început încă din primul an al primului său mandat. „O corectă dimensionare și o eficiență a aparatului administrației publice locale a fost una din țintele activității mele de la preluarea mandatului de primar și am acționat ca atare. Am demarat un program de eficientizare a administrației locale în municipiul Lupeni de ani de zile și astăzi suntem în măsură de a avea servicii publice performante cu doar jumătate din personal”, a declarat pimarul Lucian Resmeriță.

Acesta precizează că, în prezent, cu puțin peste 100 de angajați Primăria municipiului Lupeni acoperă în mod eficient toate serviciile publice ale administrației locale, de la tot ceea ce înseamnă aparatul de funcționare (contabilitate, administrativ, impozite și taxe, urbanism și mediu, gospodărie comunală și locativă, investiții și achiziții, asistență socială, cadastru, audit, poliție locală, salvamont, asistența medicală în unitățile de învățământ, evidența persoanelor) și până la  cele care țin de întreținerea și buna funcționare a infrastructurii de la stadion, cinematograf, Palatul cultural, galeria de artă, centrul de informare turistică, cele de la viitorul bazin de înot, precum și parcurile, terenurile de tenis etc.

„Evidențiez aici faptul că în aceste condiții, împreună cu echipa funcționarilor din Primărie am reușit nu doar să oferim cetățenilor municipiului Lupeni acele servicii publice de care au nevoie, ci și să atragem și să gestionăm proiecte de investiții de sute de milioane de euro, efortul angajaților din primărie fiind unul semnificativ în această direcție, motiv pentru care încă o dată le mulțumesc și în mod public. Cred că dacă la Lupeni am demonstrat că se poate face administrație eficientă cu personal corect dimensionat, exemplul nostru poate fi multiplicat și la nivel național și doresc succes Guvernului în acest demers!”, a mai spus Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.

Nu același lucru se poate spune despre celelalte UAT-uri din Valea Jiului și chiar din județul Hunedoara, unde doar primăriile din Hunedoara, Orăștie, Brad sau Aninoasa au un aparat administrativ dimensionat eficient, astfel încât chiar cși după reforma administrativă care propune reducerea cu 40-45% a posturilor din administrația locală, ar mai putea angaja personal. La polul opus, cea mai dezechilibrată organigramă o are, potruivit datelor statistice comunicate de Guvern, Primăria municipiului Deva (care ar urma, dacă legea propusă de primul ministru este adoptată, să concedieze cel puțin 144 de angajați), în acest clasament urmând Primăria Petroșani (unde ar fi necesare 66 de concedieri) și Consiliul județean Hunedoara (unde ar trebui operate aproape 50 de concedieri).

Analiza personalului din aparatele proprii ale primăriilor și consiliilor județene în întreaga țară, care va fundamenta reforma administrației publice locale, poate fi consultată urmând linkul: https://gov.ro/ro/stiri/analiza-administratia-publica.