Lucrările de pe cel mai mare șantier de investiții în infrastructura de transport de pe rețeaua de drumuri administrată de Consiliul județean Hunedoara, au fost reluate. Acestea vizează modernizarea drumului județean de pe așa numitului culoar de trafic Mureș Nord, pe o distanță de circa 70 de kilometri între localitățile Șoimuș și Geoagiu, în baza unui proiect implementat de Consiliul județean Hunedoara cu fonduri europene.
Investițiile sunt realizate pe trei loturi și au început încă din cursul anului 2021 dar, pe perioada iernii, acestea au fost suspendate. Acum lucrările au fost reluate în forță de constructori, iar în aceste zile a început chiar și turnarea primului strat de asfalt pe sectorul de drum curpins între localitățile Șoimuș și Bălata, de pe lotul I.
Președintele Consiliului județean Hunedoara, Laurențiu Nistor a vizitat marți, 12 aprilie 2022 șantierul pentru a se asigura că lucrările se desfășoară conform graficului și în condițiile de calitate solicitate. ”După cum știți, Consiliul Județean Hunedoara a atras fonduri europene în valoare de peste 120 de milioane de lei pentru modernizarea drumurilor județene de la limita cu județul Alba, până la Ilia. Sunt aproape 70 de kilometri de șosea care va fi modernizată pentru a asigura un trafic rutier sigur și confortabil. Sunt foarte mulțumit de modul în care constructorii lucrează, firmele care execută lucrările își fac datoria, însă știu că există și nemulțumiri. Este un disconfort creat, sunt lucrări la terasament care necesită multă atenție, dar și respectarea normelor în vigoare. Nu poți turna asfalt peste noapte, facem un drum care vrem să reziste foarte mult, nu doar un an sau doi. Nu ne permitem să lucrăm oricum! De aceea, îi rog pe cetățeni să înțeleagă că acest proiect se realizează pentru oameni, pentru confortul și siguranța lor, de aceea le cer să manifeste înțelegere în această perioadă”, a declarat președintele Laurențiu Nistor.
Potrivit prevederilor din contractele de lucrări, modernizarea drumului județean de pe culoarul Mureș Nord trebuie finalizată în termen de 20 de luni de la începerea acestora. Ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat de CJH la 14 iunie 2021. Acestea se execută pe 3 loturi, duipă cum urmează:
- LOTUL 1 (24,902 km) – DJ 706 A: Ilia – Brănișca (DN 76) – Băița – Ormindea – DN 76, tronsonul Ilia – Bejan (DN 76) km 0+000 – 18+782 și DJ 761: Șoimuș – Bârsău – Certeju de Sus – Săcărâmb – Geoagiu Băi, tronsonul Șoimuș (DN 76) – Bârsău (intersecția cu DJ 107A) km 0+050 – 6+120.
- LOTUL 2 (33,939 km) – DJ 107A: limită județ Alba – Homorod – Geoagiu – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău, tronsonul limită județ Alba – Bârsău (intersecția cu DJ 761) tronsonul 1 km 29+925 – 35+085 și tronsonul 2 km 35+085 – 63+864
- LOTUL 3 (11,297 km) – DJ 705: DN 7 – Geoagiu – Balșa – Almașu Mic de Munte – limită județ Alba, tronsonul DN 7 – Geoagiu – intersecția cu DJ 705H km 0+000 – 8+905 și DJ 705H: DJ 705 (km 8+905) – Geoagiu Băi, tronsonul intersecție DJ 705 – Geoagiu Băi (sens giratoriu) km 0+000 – 2+392.
Valoarea totală a contractelor de lucrări pe cele trei loturi este de 118.707.009,25 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene prin POR 2014-2020.