Dincolo de proiectele de investiții prin care administrația locală din orașul Uricani a reușit deja modernizarea principalelor artere rutiere din zona urbană a localității, pe agenda primarului Dănuț Buhăescu și a echipei acestuia stau în permanență identificarea de noi soluții de finanțare pentru modernizarea infrastructurii rutiere locale de pe întreg cuprinsul acestui oraș și al localităților componente.
În ultimii ani, o serie de străzi și alei (ulițe) vicinale au fost modernizate, inclusiv prin turnarea de covor asfaltic în premieră, fapt care a condus la instalarea confortului urban și în zonele mărginașe ale orașului. Orașul Uricani are însă o rețea vastă de drumuri vicinale care necesită lucrări de reabilitare și modernizare ale căror costuri depășesc, în mod categoric, posibilitățile limitate ale bugetului local. Din fericire, Primăria orașului Uricani caută an de an soluții și pentru finanțarea acestui tip de investiții.
O nouă reușită, în acest sens, a constituit-o accesarea de fonduri pentru proiectele de infrastructură rutieră locală, prin intermediul Programului Național de Investiții ”Anghel Saligny”. Primarul orașului Uricani, Dănuț Buhăescu spune că reușita este însă doar una parțială, pentru că deși Primăria orașului Uricani a depus la Ministerul Dezoltării un proiect pentru toate drumurile vicinale încă neasfaltate, proiect în valoare de 29 de milioane de lei, suma care i-a fost aprobată orașului Uricani a fost de numai 13 milioane de lei. ”Noi am depus la Minusterul Dezvoltării o solicitare de peste 29 de milioane de lei pentru modernizarea și asfaltarea străzilor vicinale din orașul Uricani și am primit puțin peste jumătate, adică undeva la 13,5 milioane de lei. Asta ne-a obligat să introducem în progranul de asfaltare doar un lot de 14 străzi vicinale care vor intra, în perioada următoare, în lucrări ample de modernizare, la care am adăugat alte două străzi unde sunt necesare doar lucrări în completare, respectiv în prelungirea acestor străzi care deja au fost asfaltate. Sigur că, pentru celelalte străzi, vom avea în vedere ca, după ce va fi pus în operă proiectul de pe ”Anghel Saligny”, vom depune o nouă cerere de finanțare, pentrua obține banii necesari și pentru asfaltarea acestora. Sigur că planul meu și al echipei mele este acela ca, în cel mai scurt timp posibil, să reușim să asfaltăm toate străzile de pe harta administrativă a orașului Uricani”, a declarat Dănuț Buhăescu, primarul orașului Uricani.
În ceea ce privește programul deja aprobat, finanțarea de 13,5 milioane de euro este deja o certitudine, fiind semnat contractul de finanțare. Primarul Dănuț Buhăescu spune că lucrările nu vor putea însă demara mai devreme de primăvara anului viitor. ”În aceste zile, noi lucrăm deja la documentația pentru organizarea licitațiilor privind desemnarea antreprenorului care va implementa proiectul de infrastructură de pe acest program de finanțare, însp procedurile vor dura, desigur, o lună sau poate chiar mai mult și este clar că nu vom putea da undă verde lucrărilor efective de execeuție mai devreme de primăvara anului viitor. Esrtimarea mea este însă aceea că în maxim 2-3 ani vom finaliza cu succes și acest proiect astfel încât alte câteva sute de gospodării din zona rurală a orașului Uricani să beneficieze de acces către acestea pe drumuri asfaltate”, a mai spus primarul Dănuț Buhăescu.
Potrivit prevederilor din contractul de finanțare, drumurile prevăzute în proiectul câștigat de administrația locală de la Uricani sunt următoarele: Beca, Mailat Baltă, Sterminos, Preparației, Pietroasa, Valomir 1, Stânconi, Mârșevoni – tronson 1 și 2, Valomir 2, Sterminos Popești, Valea Paroșenilor, Fețele Topliței și Dinoni – tronson 1 și 2.
O altă veste bună privind infrastructura rutieră din orașul Uricani este aceea că, în perioada imediat următoare, va fi semnat ordinul de începere a lucrărilor la drumul județean DJ 672 C. Acesta urmează să fie modernizat și asfaltat pe întregul sector din județul Hunedoara, respectiv de la intersecția cu DN 66A în zona uzinei și barajului de apă de la Valea de Pești până la limita cu județul Gorj, existând indicii că și pe partea aflată în responsabilitatea Consiliului județean Gorj vor fi efectuate investiții similare. Pe sectorul de drum din județul Hunedoara, lucrările vor fi realizate de compania Zona D SRL Petroșani, care a adjudecat contractul scos la licitație de Consiliul județean Hunedoara, contract derulat prin intermediul administrației județene, cu finanțare în cadrul aceluiași Program Național de Investiții ”Anghel Saligny”.
Fotografii din Arhiva Exclusiv