Proiectul „Green Line Valea Jiului” va ajunge dintr-un proiect problemă într-unul model

Proiectul „Green Line Valea Jiului” va ajunge dintr-un proiect problemă într-unul model

Confruntat de-a lungul vremii cu multe probleme și sincope care au condus la întârzierea punerii în practică a unuia dintre cele mai ambițioase și consistente proiecte de investiții din fonduri europene din Valea Jiului, proiectul „Green Line Valea Jiului” trebuie să devină dintr-un „proiect problemă” într-un program model, de bune practici, în ceea ce va însemna serviciul public de transport interurban între localitățile Văii Jiului.

Administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram recunoaște că au existat multe sincope în derularea acestui proiect, încă din fata de proiectare, dar în același timp arată că, odată ce s-a trecut la faza de execuție, antreprenorul desemnat în implementarea proiectului a făcut pași semnificativi înainte, chiar și în situațiile în care au mai existat probleme, fie ele de natură tehnică sau de oriiectare, fie de natură financiară. „Anul acesta s-a mers foarte bine în ceea ce privește dezvoltarea acestui proiect și execuția lucrărilor, iar constructorul merită toate aprecierile. S-au făcut foarte multe lucrări de anvergură, de la construcția depoului de la Vulcan, a stațiilor de încărcare de la Valea de Brazi, Aninoasa și Lonea până la lucrări de asfaltare, la Vulcan, Lupeni și Petroșani. Autobuzele electrice au fost șți ele achiziționate iar societatea care va administra noul Serviciu Public de Transport Locale „Green Line” este și ea pregătită să-și preia rolul în acest proiect”, a declarat Costel Avram.

costeAcesta apreciază că, din păcate, cu toate că proiectul se bucură de întregul sprijin din partea finanțatorului (ADR Vest), birocrația încă destul de stufoasă a pus și aceasta frână evoluției acestui proiect. „O spun în mod categoric: nu a fost pierdut nici un leu din finanțarea europeană a acestui proiect. Există însă niște proceduri birocratice legate de transferul fondurilor alocate dintr-un exercițiu financiar european în altul, care sunt niște proceduri complexe și de durată, dar le-am depășit și pe acestea. În zilele următoare, se va semna noul contractul de finanțare cu ADR Vest pe acest proiect și vom putea face plățile către constructor, iar lucrările vor continua în ritm rapid. Apreciez faptul că antreprenorul care lucrează la acest proiect a continuat lucrările pe perioada verii, chiar dacă nu și-a încasat banii cuveniți, și vorbim de o sumă de aproape  acest milioane de lei, lucru fiind astfel în măsură să ne ajute în derularea investițiilor”, spune Costel Avram.

În opinia administratorului public al județului Hunedoara, odată ce se vor finaliza toate lucrările de investiții, proiectul „Green Line Valea Jiului” este pregătit pentru a schimba radical nu doar percepția publicului asupra acestei invesiții, ci mai ales modul în care se va derula pe viitor transportul public între orașele Văii Jiului, care va deveni unul modern, ecologic și eficient. Iat toate acestea vor deveni realitate într-un viitor al cărui orizont de timp este deja unul apropiat.