Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Noi perspective pentru învățământul preuniversitar, în opinia deputatului Natalia Intotero

Home Educație Noi perspective pentru învățământul preuniversitar, în opinia deputatului Natalia Intotero
Noi perspective pentru învățământul preuniversitar, în opinia deputatului Natalia Intotero

Deputatul Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru Învățământ al Camerei Deputaților apreciază că învățământul preuniversitar românesc trece, în prezent, printr-o perioadă de cotitură ce ar putea fi, în cele din urmă, benefică elevilor din țara noastră.

Aceasta arată că pandemia a bulversat procesul educațional și a creat clivaje mari în mediul școlar. ”Nu aveam un sistem educațional de vârf, iar lacunele pe care le cunoșteam înainte s-au accentuat și mai tare din 2020 până în prezent. Lista problemelor este una lungă: infrastructura tehnologică, transportul școlar, alimentația din școli, etc. Toate acestea cresc, împreună, rata abandonului școlar din România”, spune deputatul Natalia Intotero.

Această observă însă și că, în ultima perioadă, au fost și momente care indică o dezvoltare pozitivă. Spre exemplu, a fost aprobată lista celor 1391 de școli din România care urmează să primească 227 de milioane de euro prin prima rundă de finanțare a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, componentă PNRR. Școlile au aplicat cu proiecte concepute la nivelul fiecărei comunități, având posibilitatea să finanțeze o arie largă de soluții pentru combaterea abandonului școlar. Clase smart, soluții de alimentație pentru elevi, transport, activități anti-bullying, cursuri de specializare pentru cadrele didactice, toate acestea și nu numai erau cheltuieli eligibile și a depins de fiecare unitate de învățământ să își prioritizeze nevoile.

”Tot în ultima perioadă a venit și vestea schimbărilor calendarului școlar. Module, semestre și trimestre, teze, discuția este una amplă. Personal, sunt de părere că era nevoie de o consultare largă pe acest subiect, întrucât nu este foarte clar de unde au pornit aceste modificări, care sunt obiectivele și în cât timp se vor vedea rezultatele. În acest sens, i-am adresat o interpelare parlamentară ministrului educației, solicitând clarificări, pentru care așteptăm răspuns. Nu în ultimul rând, Parlamentul României a adoptat săptămâna asta un proiect de lege inițiat de PSD în 2019, care asigură un nou cadru legal pentru asigurarea unei mese pentru tinerii din învățământul profesional și dual. Nu este o obligație adusă școlilor sau autorităților, ci o posibilitate nouă, prin care pot să asigure o masă din bugetul propriu”, a declarat deputatul Natalia Intotero.

Parlamentarul hunedorean este convinsă că, cu o implicare corespunzătoare a factorilor decizionali, învățământul românesc are un viitor. Motiv pentru care dă asigurări că, împreună cu colegii parlamentari din Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților va acționa în sprijinirea menținerii Educației românești pe acest făgaș ascendent și se va asigura că numai proiectele cu un real potențial pentru educație vor deveni legi adoptate de Parlamentul României.