Așteptările turiștilor care traversează orașul Uricani, cea mai accesibilă poartă de intrare în Parcul Național Retezat, dar și a celor care vin să descopere frumusețe din arealul natural al stațiunii turistice Uricani, de a circula pe un drum bun au devenit, în sfârșit, realitate. Așa cum o tot mai vizibilă și apreciată realitate este și modernizarea altor artere rutiere secundare care deservesc gospodăriile localnicilor din localitățile componente ale orașului Uricani.
Până să se ajungă însă aici, a fost nevoie de o veritabilă „luptă” asumată de autoritățile publice locale în vederea obținerii fondurilor necesare pentru aceste lucrări de infrastructură. Cel care și-a asumat, cu curaj, cu energie, cu încredere, această „luptă” este chiar primarul orașului Uricani, Dănuț Buhăescu. Acesta își amintește că atunci când (e adevărat!) cu mulți ani în urmă a venit la conducerea Primăriei, orașul Uricani avea printre cele mai rele drumuri, atât în interiorul localității, cât și pe drumul național, iar despre drumuri vicinale asfaltate nici nu era vorbă.
Din fericire, eforturile unei echipe administrative profesioniste au făcut posibilă atragerea de resurse financiare importante la Uricani, pentru derularea unor obiective de dezvoltare locală, fie din fonduri europene, fie din resurse guvernamentale. Așa se face că, în ultimii ani, o serie de străzi și alei (ulițe) vicinale au fost modernizate, inclusiv prin turnarea de covor asfaltic în premieră, fapt care a condus la instalarea confortului urban și în zonele mărginașe ale orașului. Orașul Uricani are însă o rețea vastă de drumuri vicinale care necesită lucrări de reabilitare și modernizare ale căror costuri depășesc, în mod categoric, posibilitățile limitate ale bugetului local. Din fericire, Primăria orașului Uricani caută soluții (și găsește!) la Guvern sau la Consiliul județean, pentru finanțarea acestui tip de investiții.
Anul acesta, spre exemplu, se lucrează pe străzile Dinoni, Valea Paroșenilor și Fețele Topliței.
Pe lângă aceste investiții, realizate în mod constant de Primăria orașului Uricani, prin care zeci de străzi vicinale au fost modernizare în ultimii ani, altele se află cum în plin proces de reabilitate și pentru alte câteva zeci sunt făcute diligențe la Guvern pentru obținerea finanțării, una din principalele direcții pe care a acționat echipa primarului Dănuț Buhăescu a fost aceea de a obține acordul CNAIR pentru modernizarea porțiunii din DN 66A care traversează orașul Uricani și localitățile componente Valea de Brazi și Câmpu lui Neag. În cele din urmă, în anul 2024, Două investiții semnificative în modernizarea infrastructurii rutiere pe DN 66A, au început, pe un sector important al acestui drum național și pe un pod aflate în aria teritorială a orașului Uricani.
”După ”lupte seculare”, pe care le-am dus ani și ani de zile la Ministerul Transporturilor, pentru asfaltarea drumului de centură al orașului Uricani, acestea s-au concretizat în anul 2024 cu aprobarea la finanțare a acestui obiectiv. Proiectul a fost scos la licitație de 3 ori până când a fost adjudecat de un constructor, care din fericire a lucrat rapid și foarte bine la execuția lucrărilor de infrastrcutură pentru sectorul de drum național (DN66A) cuprins de la intrarea în orașul Uricani dinspre Lupeni și până în dreptul Bisericii de la Valea de Brazi”, spune primarul Dănuț Buhăescu.
Principalele lucrări care au fost executa pe cei circa 7,2 km cuprinși între km 16+624 – km 23+800 al DN 66A, au constat în consolidarea structurii rutiere, terasamente, asigurarea scurgerii apelor pluviale, ziduri de sprijin a versanților pe unele sectoare, montare de parapete, marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală, amenajare intersecții cu drumuri laterale, construcție refugii pentru autobuze, spații de parcare, accese la proprietăți și, desigur, turnarea unui nou covor de asfalt în două straturi pe întreaga suprafață a acestui tronson al DN 66A.
Lucrările sunt, în prezent, aproape finalizate, iar șoferii care traversează orașul Uricani deja se pot bucura de facilitățile unui drum bun! „Îi mulțumesc domnului președinte interimar al PSD Sorin Grindeanu pentru că a înțeles nevoia acestei investiții pentru comunitatea noastră, dar și pentru dezvoltarea turismului în orașul Uricani și, mai ales, pentru că s-a dovedit a fi un om de cuvânt în promisiunea sa fermă de a aproba acest proiect, în calitate de ministru al Transporturilor, un proiect pentru care m-am zbătut mai bine de un deceniu”, a declarat Dănuț Buhăescu, primarul orașului Uricani.
Tot pe DN66A, CNAIR a finalizat cu succes execuția unui alt proiect de infrastructură rutieră care a vizat modernizarea unuia dintre podurile peste Jiul de Vest din orașul Uricani, în zona localității componente Câmpu lui Neag. Este vorba despre obiectivul ”Pod pe DN 66A la km 33+294, peste râul Jiul de Vest la Câmpu lui Neag”, jud. Hunedoara.
Sigur că, atunci când vine vorba despre infrastructura rutieră pe DN 66A, primarul orașului Uricani se declară încă dezamăgit de faptul că nu s-au găsit soluții pentru a finaliza modernizarea până la capăt a acestui drum național, pe porțiunea celor circa 20 km între Câmpușel și Cerna Sat, însă primarul Buhăescu spune că nu se va lăsa până când acest obiectiv, care ar deschide cu adevărat orașul Uricani și Valea Jiului către un turism de anvergură, nu va fi realizat. „Am ridicat această problemă și în luna iunie 2025, la Guvern, unde am avut o întâlnire cu oficiali din Ministerul Fondurilor Europene și ai Comisiei Europene pentru a discuta despre programul Tranziție Justă. Le-am spus din nou că finalizarea celor 20 de kilometri ai drumului Câmpu lui Neag-Herculane este prioritară pentru toată Valea Jiului și sper că au înțeles acest lucru și că se vor găsi soluții pentru acest proiect atât de necesar pentru toată Valea Jiului”, spune primarul Dănuț Buhăescu.
Între timp acesta salută decizia Consiliului județean Hunedoara de a investi în modernizarea drumului județean DJ 672 C, unde lucrările sunt într-un stadiu avansat. Acesta urmează să fie modernizat și asfaltat pe întregul sector din județul Hunedoara, respectiv de la intersecția cu DN 66A în zona uzinei și barajului de apă de la Valea de Pești până la limita cu județul Gorj. „Finalizarea acestui proiect va asigura o deschidere a Uricaniului spre sudul țării și va fi o alternativă de acces a turiștilor spre Băile Herculane, contribuind la o creștere a afluxului de turiști în zona noastră și, implicit, la dezvoltarea investițiilor private specifice domeniului turistic. Este necesar să reliefez aici sprijinul pe care l-am primit din partea CJH pentru aprobarea, finanțarea și demararea acestui proiect, sprijin pentru care le adresez mulțumiri domnului președinte Laurențiu Nistor și administratorului public Costel Avram, fără de care acest proiect ar fi rămas, multă vreme, doar un vis al nostru”, a mai spus primarul Dănuț Buhăescu.
Cert este că, după ani de intervenții în atragerea de fonduri, după ani de acțiune și șantiere de lucrări, atât în interiroul orașului Uricani, cât și pe principalele artere rutiere care traversează localitatea, șoferii pot circula acum pe drumuri bune.