După cum este deja cunoscut, județul Hunedoara dispune de cea mai mare rețea de drumuri județene din România, aceasta însumând nu mai puțin de 1.325,011 kilometri. În ciuda eforturilor făcute de autoritățile județene în ultimii ani pentru întreținerea, reabilitarea și modernizarea drumurilor județene, încă mai sunt destul de multe probleme pe unele tronsoane așa cum încă mai sunt porțiuni de drum pe care nu există asfalt.
Conducerea Consiliului județean Hunedoara și-a propus să găsească soluții pentru a schimba această situație și, pe lângă utilizarea fondurilor europene pentru diverse investiții în infrastructura rutieră – vezi cazul modernizării rețelei de drumuri județene de pe Valea Mureșului – o posibilă soluție se întrevede și în cadrul Programului Național ”Anghel Saligny”. Administratorul public al județului Hunedoara, Costel Avram arată că, numai pe acest program, CJH a aprobat depunerea de proiecte privind modernizarea unor tronsoane de drumuri județene care însumează peste 170 de kilometri, iar valoarea totală a acestora este de aproximativ 480 de milioane de lei. ”Le mulțumesc consilierilor județeni care și-au dat votul pentru aceste proiecte de investiții care au ca scop dezvoltarea infrastructurii rutiere, atât în zonele turistice, cât și în cele intens circulate de hunedoreni. De asemenea, le mulțumesc colegilor din cadrul aparatului de specialitate pentru efortul depus în realizarea documentațiilor necesare implementării acestor proiecte. Fondurile nerambursabile sunt motorul dezvoltării județului Hunedoara și facem tot ceea ce trebuie pentru a nu rata nici o oportunitate de accesa bani pentru dezvoltarea infrastructurii județene”, a declarat Costel Avram.
Sectoarele de drumuri județene vizate pentru modernizare din fonduri obținute de CJH de la Guvern, prin Programul Național ”Anghel Saligny” sunt, potrivit hotărârii de consiliu adoptată recent, următoarele:
În Ținutul Pădurenilor:
- Reabilitare DJ 687E: Hunedoara – Teliucu Inferior – Ghelari – Ruda – Poienița Voinii – Vadu Dobrii, km. 0+000 – 18+180 și km. 21+630 – 33+575;
- Reabilitare DJ 687D: Teliucu Inferior (DJ 687 E) – Cinciș Cerna – Toplița – Hășdău – Lunca Cernii de Jos – Lunca Cernii de Sus – Gura Bordului – lim. jud. Caraș-Severin, km. 0+000 – 15+165;
- Modernizare DJ 687F: Teliucu Superior (DJ 687E) – Govăjdia – Lelese, km. 10+800 – km 13+410, km 14-000 – km 14+600, km 15+050 – km 15+500;
În Țara Hațegului:
- Reabilitare DJ 686: Sântămărie Orlea (DN 66) – Cabana Râușor, km. 0+000 – km. 27+500;
- Reabilitare DJ 685: Cârnești (DN 68) – Ostrov – Clopotiva – Gura Zlata – Baraj Retezat – Cabana Rotunda, km. 8+219 – 32+873;
- Reabilitare DJ 686D: Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (DJ686);
- Reabilitare DJ 687A: Hășdat (DJ 687) – Silvașu de Jos – Hațeg (DJ 687G), km. 0+000 – km 16+000;
În Valea Jiului:
- Modernizare DJ 672 C limita jud. Gorj – Valea de Pești – DN66A, km. 40+776 – 50+309;
- Construire Pod de legătură Centura Petrila
În zona de Nord a județului:
- Modernizare DJ 707: limita jud. Arad – Căzănești – Vața de Jos, km 22+700 – 35+700;
- Modernizare DJ 762: Baia de Criș – Bulzești de Sus – limita jud. Alba, km. 22+253-40+600;
- Modernizare DJ 706B: Luncoiu de Jos – Stejărel – Luncșoara – Dumești – Sârbi (DJ 706), km 3+800 – 5+827.
În zona Zona Orăștie-Călan-Hunedoara:
- Modernizare DJ 668A: Streisângeorgiu (DJ 668) – Chitid – Boșorod – Luncani – Târsa – Costești (DJ 705A), km. 12+410 – km. 15+410;
- Modernizare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km. 0+000 – 7+590.